تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۳۵۶
کد خبر: ۱۰۴۸۰۰
با تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی؛

بازیگران صنعت ژئوماتیک در کشور زیر یک سقف جمع می‌شوند

می متالز - ژئوماتیک که یکی از علوم نوین جهانی محسوب می‌شود در ایران روند رو به رشدی دارد. علمی پرکاربرد که در حوزه‌های مختلفی چون جغرافیا، زمین شناسی، اقیانوس شناسی، محیط زیست، عمران حمل و نقل معدن کشاورزی و منابع طبیعی به کار می‌آید.
بازیگران صنعت ژئوماتیک در کشور زیر یک سقف جمع می‌شوند

به گزارش می متالز، این علم که نقشی تاثیرگذار در مدیریت و برنامه‌ریزی‌های کلان، مدیریت منابع زمینی و آمایش سرزمین و توسعه پایدار دارد در ایران هم با تجمیع ظرفیت‌های موجود کشور، روند توسعه‌ای در پیش گرفته است. ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برای توسعه این زیست‌بوم اقدام به ایجاد گروه ژئوماتیک در کشور کرده است.

گروهی که گام‌های بلندی برای رونق دادن به علم ژئوماتیک در کشور برداشته است. یکی از مهم‌ترین اقدامات این گروه در سال گذشته تهیه پیش‌نویس قانون جامع ژئوماتیک بود. اتفاقی که به تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه سر و سامان می‌دهد و همه بازیگران ژئوماتیک در کشور را زیر یک سقف قانونی جمع می‌کند.

این قانون که در سال جاری پیگیری و به تصویب می‌رسد نقشی تاثیرگذار در توسعه علم ژئوماتیک در کشور و افزایش کارآمدی علوم مرتبط با این حوزه خواهد داشت. تلاش‌هایی که قرار است با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، با شتاب و سرعت بالاتری پیش رود و جامعه از حاصل این تلاش‌ها بهره بیشتری ببرد.

عناوین برگزیده