تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۱۰۴۸۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معدن‌دار مهابادی هزینه زیرساخت راه یک روستا را برعهده گرفت

می متالز - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: یکی از معدن‌داران این شهرستان هزینه اصلاح و زیر ساخت راه یک روستا به طول هشت کیلومتر را برعهده گرفت.
معدن‌دار مهابادی هزینه زیرساخت راه یک روستا را برعهده گرفت

به گزارش می متالز، محسن خادمی روز دوشنبه اظهار داشت: اصلاح و زیرسازی راه روستایی «آبلاغ» که بر اثر تردد کامیون‌های معادن تخریب و ناهمواره شده بود، توسط معدن‌دار  تا مسیر جاده اصلی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اصلاح و زیرساخت این مسیر بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه دارد، افزود: اداره راهداری نیز در راستای حسن نیت این معدن‌دار درخواست تامین قیر مورد نیاز را داده و با اتمام عملیات زیرسازی این مسیر آسفالت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هزینه تامین قیر این مسیر نیز ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، اضافه کرد: راه روستایی در بهترین حالت توانایی تحمل بار هشت تن را دارد اما در این مسیر به سبب تردد کامیون‌ها با وزن بالای ۲۵ تن مسیر از حالت مطلوب خارج شده و عملیات بهسازی و آسفالت آن ضروری بود. 

 رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد اظهار داشت: سال گذشته نیز عملیات لکه‌گیری در این مسیر با مساحت ۱۸ هزار مترمربع و هزینه ۱۲ میلیارد ریال توسط این معدن در همین مسیر انجام شده بود.

«خادمی» بیان کرد: هم اکنون مراحل زیر ساخت این مسیر با هماهنگی اداره صنعت، معدن و تجارت، بخشداری و همکاری راهداری در حال انجام است و پیش بینی می‌شود ظرف سه ماه آینده به اتمام برسد.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

عناوین برگزیده