تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۴۳
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۱۰۴۹۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عدم لحاظ درآمد‌های سرمایه گذاری شرکت در گزارش حسابرسی نشده:

آیا فولاد به سود ۷۰۰ ریالی به ازای هر سهم می‌رسد

می متالز - به نظر می‌رسد که با لحاظ کردن سود سرمایه گذاری ها، سود هر سهم شرکت به بیش از ۷۰۰ ریال به ازای هر سهم برسد.
آیا فولاد به سود ۷۰۰ ریالی به ازای هر سهم می‌رسد

به گزارش می متالز، شرکت فولاد مبارکه اصفهان در سال مالی منتهی به پایان اسفند ۱۳۹۸ و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده موفق به کسب سود خالص ۱۲۳ هزار و ۸۶۸ میلیارد ریالی شده و این سود که نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش را نشان می‌دهد بدون لحاظ کردن سود سرمایه گذاری‌های شرکت بوده و به این ترتیب این سود قابلیت مقایسه با سود سال گذشته را صرفا در گزارش حسابرسی شده خواهد داشت.

به نظر می‌رسد که با لحاظ کردن سود سرمایه گذاری ها، سود هر سهم شرکت به بیش از ۷۰۰ ریال به ازای هر سهم برسد.


جمع کل درآمد‌های عملیاتی این شرکت در سال ۹۸ به بیش از ۳۹۱ هزار و ۴۳۷ میلیارد ریال رسیده و به این ترتیب شاهد شناسایی فصلی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال درآمد توسط این شرکت در سال گذشته بوده ایم.

با این حال سود عملیاتی شرکت همانند درآمد‌های عملیاتی روند خطی و یکسانی نداشته؛ در حالی که سود عملیاتی محقق‌شده در ۹ ماهه به ۱۲۹ هزار میلیارد ریال رسیده بود، این سود در پایان سال به ۱۵۳ هزار میلیارد ریال رسیده و نشان‌دهنده افت بیش از ۴۰ درصدی سود عملیاتی در سه ماهه پایانی نسبت به متوسط ۹ ماه قبل از آن است.


مقادیر فروش شرکت که عمدتا شامل محصولات ورق گرم و سرد بوده به ۷ میلیون و ۵۸۰ هزار تن رسیده که ۱۵ درصد افزایش را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد. همچنین شرکت پیش بینی کرده که این میزان فروش در سال ۹۹ به ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن برسد.


متوسط نرخ فروش هر تن ورق گرم و سرد در سال گذشته به ترتیب معادل ۴۷.۹ و ۵۷ میلیون ریال بوده که نرخ این دو محصول در اولین ماه از سال جاری به ترتیب معادل ۵۳.۱ و ۷۰ میلیون ریال بوده و می‌توانیم بر اساس نرخ‌های فعلی انتظار رشد درآمد‌ها و سودآوری شرکت در سال جاری را داشته باشیم.

عناوین برگزیده