تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۲۱
بازدید: ۴۲۳
کد خبر: ۱۰۵۰۰۵
سرویس خبر : انرژی

جزئیات جدید از آسمان خراش شرکت گاز ایران

می متالز - مدیران ارشد شرکت گاز برای طراحی آسمان‌خراش 40 طبقه‌ای این شرکت، مسابقه‌ای بین‌المللی با صرف هزینه‌های هنگفت چند ده میلیارد تومانی برگزار کرده‌اند. پس از تعیین طرح‌های برتر، معماری این مجتمع به یک شرکت خارجی تُرک-سنگاپوری سپرده شده است و میلیون‌ها دلار هم برای طراحی و معماری باید به این شرکت خارجی پرداخت شود.
جزئیات جدید از آسمان خراش شرکت گاز ایران

به‌گزارش می متالز به‌ نقل از ستاوین، طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس تقریباً نیمی از بودجه سال جاری کسری دارد. کارشناسان اقتصادی رقم کسری بودجه 99 را حداقل 150 هزار میلیارد تومان برآورد می‌کنند که این رقم کسری بودجه بدون درنظر گرفتن ارقام حمایت‌های بودجه‌ای و تسهیلاتی دولت برای مقابله با شیوع کرونا برآورد شده است.

در این شرایط تنگنای بودجه، مدیریت هزینه‌های دولت و کاهش‌ آنها یکی از الزامات اساسی است که باید در دستور کار وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی قرار بگیرد. اما علیرغم این تنگنای بودجه‌ای همچنان مشاهده می‌شود که در برخی از سازمان‌های دولتی پروژه‌هایی غیرضروری با صرف هزینه‌های چند هزار میلیارد تومانی را پیگیری می‌کردند. یکی از این پروژه‌ها، آسمان خراش 40 طبقه‌ای شرکت ملی گاز است.

احداث لوکس‌ترین مجتمع مجموعه وزارت نفت علیرغم مخالفت ظاهری سران دولت

احداث مجتمع شرکت ملی گاز در تضاد با ابلاغیه‌ها و تصمیمات دولت در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی در تاریخ 9 اردیبهشت‌ماه سال جاری است. در این جلسه حسن روحانی رئیس‌جمهور بر لزوم صرفه‌جویی همه دستگاه‌های دولتی و نیز ضرورت فروش اموال و املاک مازاد دستگاه‌ها تأکید کرد. همچنین در این جلسه گزارش وزیر اقتصاد و دارایی درباره راهکارهای اتخاذ شده برای تأمین منابع بودجه سال 1399 به ویژه مولدسازی دارایی‌ها و فروش اموال مازاد دستگاه‌های دولتی و نیز واگذاری سهام بنگاه‌های بزرگ اقتصادی بخش عمومی در بورس، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. نکته جالب اینکه در سالی که دولت بر واگذاری اموال دولتی برای جبران کسری بودجه تاکید می‌کند شرکت ملی گاز در حال ایجاد ملک جدید دولتی است.

طرح رتبه اول:

طرح رتبه دوم:

طرح رتبه سوم:

طرح رتبه چهارم:

در ضمن علاوه بر برگزاری مسابقه طراحی و معماری این مجتمع عظیم، شرکت ملی گاز قراردادهایی با شرکت‌های کریت عمران آریانا به عنوان مشاور ساخت پروژه، مهندسین مشاور رهیافت اندیشه فردا به عنوان مشاور ارزیابی عارضۀ ترافیکی و به موازات آن با شرکت‌های دیگری در زمینه مطالعات زیست محیطی، موزه گاز (سازمان میراث فرهنگی)، شهرسازی، زیرساخت، لرزه‌سنجی و پدافند غیرعامل منعقد کرده است.

عناوین برگزیده