تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۴۸
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۱۰۵۱۳۷
سرویس خبر : انرژی

اذعان زنگنه به غیرعادی بودن شرایط و کاهش درآمد صادرات نفت

می متالز - وزیر نفت با اشاره به کاهش شدید قیمت ها درباره اجرای طرح های توسعه ای گفت: شرایط عادی نیست و درآمدهای صادراتی را کاهش داده اما طرح ها دنبال می شود.
اذعان زنگنه به غیرعادی بودن شرایط و کاهش درآمد صادرات نفت

به گزارش می متالز، بیژن زنگنه در حاشیه آیین بزرگداشت نماینده ایران در اوپک درخصوص اینکه آیا با توجه به شیوع ویروس کرونا طرح‌های توسعه‌ای در صنعت نفت متوقف شده، گفت: واقعیت را نمی‌توان انکار کرد اکنون در آمریکا هم صدها دکل بیکار شده‌اند در دنیا هم شرکت‌ها طرح‌های توسعه‌ای را کاهش داده‌اند. با وجود اینکه مشکلات فوق‌العاده بزرگی در نفت پیش رو داریم، سعی می‌کنیم دکل‌ ها را هم بکار بگیریم.

وی تأکید کرد: تلاش بر این است که طرح‌های نفت جلو برود. فاز ۱۱ هیچ مشکلی ندارد، فازهایی که بنا بود طرح توسعه آنها به اتمام برسد به اتمام می‌رسد، طرح‌های جهش دوم پتروشیمی و پالایشی را نیز دنبال می‌کنیم. اما همه بدانند شرایط عادی نیست و فوق‌العاده سخت است نه تنها به‌ دلیل تحریم‌ها که کرونا هم به آن اضافه شده و درآمدها را کاهش داده است. زیرا هر چقدر هم صادرات داشته باشیم قیمت‌ها کمتر از یک‌سوم شده و الان که قیمت نفت کمی بالا رفته وضع اندکی بهتر شده است.

زنگنه افزود: قیمت نفت، فرآورده‌ها و محصولات پتروشیمی در بازار جهانی هم به‌شدت کاهش یافته به دلیل اینکه تقاضا کم است و وضع رشد اقتصادی دنیا نیز بد شده است. به جز دو یا سه کشور رشد اقتصادی همه کشورها و البته اقتصادهای بزرگ دنیا که موتور محرک رشد اقتصادی هستند، منفی شده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده