تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۵۲
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۱۰۵۳۰۱
سرویس خبر : انرژی

جزئیات گاز رسانی به استان سیستان و بلوچستان تشریح شد

می متالز - مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران درباره اجرای پروژه‌های گازرسانی در سیستان و بلوچستان گفت: توسعه شبکه‌های گازرسانی به صنایع کوچک و بزرگ و همچنین گازرسانی به ۳۰ شهر و روستا، نیروگاه‌های چابهار و کنارک و کارخانه‌های ‌سیمان خاش و زابل از جمله تعهدات طرح هفتم و یازدهم خط لوله سراسری است.
جزئیات گاز رسانی به استان سیستان و بلوچستان تشریح شد

به گزارش می متالز، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به پروژه انتقال حجم بالای تولیدات گاز پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: افزون بر خطوط لوله باید هشت ایستگاه‌ تقویت فشار در فواصل معین احداث کرد تا زمینه لازم برای توزیع انرژی پاک و ارسال آن به مبادی مصرف مهیا شود.  

«بهرام صلواتی» درباره اجرای پروژه‌های گازرسانی در سیستان و بلوچستان افزود: توسعه شبکه‌های گازرسانی به صنایع کوچک و بزرگ و همچنین گازرسانی به ۳۰ شهر و روستا، نیروگاه‌های چابهار و کنارک و کارخانه‌های ‌سیمان خاش و زابل از جمله تعهدات طرح هفتم و یازدهم خط لوله سراسری است.

وی ادامه داد: اکنون اجرای هزار و ۱۱۷ کیلومتر خط لوله در قالب ۱۱ پروژه از جمله پروژه‌های زاهدان به زابل به طول ۲۲۰ کیلومتر، ایرانشهر به چابهار حدود ۳۰۰ کیلومتر و همچنین پروژه‌های خاش، میرجاوه، سیب، سوران و سراوان در شرق استان در مجموع به طول ۵۹۷  کیلومتر در حال اجرا هستند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تصریح کرد: افزون بر پروژه‌های فوق، ۶۵۶ کیلومتر پروژه نیز در مجاورت شهرهای یادشده تعریف شده که اکنون در فاز طراحی قرار دارند و با به ثمر رسیدن این خطوط تکمیلی، باقی‌مانده شهرها و صنایع استان نیز از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.  

صلواتی همچنین درباره پروژه انتقال حجم بالای تولیدات گاز عسلویه،  گفت: افزون بر خطوط لوله باید ایستگاه‌های‌ تقویت فشار متعددی در فواصل معین احداث کرد تا زمینه لازم برای توزیع انرژی پاک و ارسال آن به مبادی مصرف مهیا شود.  

وی اظهار کرد: طرح تأسیسات تقویت فشار گاز در شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در سال ۹۸ روزهای پرکاری‌ ‌را سپری‌ کرد و کوشید با پایان موفق مراحل طراحی، انتخاب پیمانکار و تحصیل اراضی، زمینه لازم برای ورود هشت ایستگاه به فاز اجرا را فراهم کند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران همچنین گفت: پروژه‌های نورآباد، دوراهان، پل کله، خورموج، برازجان، خیرگو، ارسنجان و آرادان، هشت پروژه‌ای هستند که در سال ۹۹ وارد مرحله خرید تجهیزات و کالا و اجرا می‌شوند و به این ترتیب رکورد بی‌نظیری در اجرای هم‌زمان چندین پروژه را در صنعت گاز شاهد خواهیم بود.  

قطعه نخست پروژه خط لوله بیدبلند - اهواز آماده تزریق گاز شد

صلواتی همچنین از تکمیل قطعه نخست خط لوله بیدبلند - اهواز تا انشعاب ماهشهر خبر داد و اظهار کرد: این خط آماده تزریق گاز است.

وی درباره وضع خط انتقال گاز نهم سراسری نیز گفت: خط نهم این قابلیت را دارد که روزانه ۱۱۰ میلیون متر مکعب گاز را انتقال دهد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران یادآور شد: قطعه نخست بیدبلند - اهواز به طول ۱۰۰ کیلومتر در حال اجرا است که ۳۱ کیلومتر ابتدایی آن تا انشعاب ماهشهر به اتمام رسیده و آماده تزریق گاز است

عناوین برگزیده