تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۹
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۱۰۵۳۰۷

عملیات اجرایی ساخت ایستگاه راه‌آهن اسفراین آغاز شد

می متالز - عملیات اجرایی ساخت ایستگاه راه‌آهن شهرستان اسفراین استان خراسان شمالی روز شنبه با تخصیص ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.
عملیات اجرایی ساخت ایستگاه راه‌آهن اسفراین آغاز شد

به گزارش می متالز، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ساخت این ایستگاه در منطقه نظرگاه آغاز شده که پیش بینی می شود سال آینده به بهره برداری برسد.

هادی قوامی با بیان اینکه امسال دستور تخصیص اعتبار از سازمان برنامه و بودجه برای پروژه راه آهن اسفراین گرفته شده است، افزود: در این راستا برای امسال و سال آینده ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این پروژه نیاز است که ۱۵۰۰ میلیارد ریال آن برای امسال درخواست اعتبار شده است.

وی از پایان زیرسازی قطعه نخست پروژه راه آهن اسفراین - جوین خبر داد و افزود: این قطعه اکنون آماده ریل گذاری شده و قطعه دوم پروژه نیز نزدیک ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: با حل مشکل تعارض زمین های آستان قدس و آزادسازی اراضی مسیر طرح، عملیات اجرایی راه آهن در زمین های شهر نقاب نیز آغاز شده است.

قوامی افزود : امیدواریم امسال کار زیرسازی قطعه دوم طرح نیز به پایان رسیده و ریل گذاری مسیر آغاز شود.

وی گفت: با ریل گذاری راه آهن و پایان ساخت ساختمان ایستگاه راه آهن اسفراین در سال آینده، این پروژه تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری خواهد رسید.

پروژه راه آهن اسفراین - جوین، تنها طرح اجرا شده ریلی خراسان شمالی است که با بهره برداری از آن، این خطه از کشور از طریق شهرستان اسفراین به شبکه ریلی کشور متصل می شود.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

عناوین برگزیده