تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۲۹
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۱۰۵۴۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بهسازی زیرساخت‌های جاده‌ای از موثرترین راهکارهای رونق حمل و نقل

می متالز - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از اجرای عملیات روکش آسفالت ۳۳۴ کیلومتر از محورهای این استان در سال گذشته خبر داد.
بهسازی زیرساخت‌های جاده‌ای از موثرترین راهکارهای رونق حمل و نقل

به گزارش می متالز، ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت راه‌های شمال این استان پرداخت و با اشاره به اینکه مجموع راه‌های تحت پوشش این اداره‌کل بیش از ۱۱ هزار کیلومتر و راه‌های شریانی هزار و ۵۸۲ کیلومتر است، گفت: از مجموع راه‌های شمال سیستان و بلوچستان ۲۳۷ کیلومتر بزرگراه، ۸۲۴ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۵۹۷ کیلومتر راه فرعی و ۸ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

کرد، بهسازی و ارتقاء زیرساخت‌های جاده‌ای را از موثرترین راهکارهای رونق صنعت حمل و نقل خواند و افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان به‌منظور فراهم کردن زمینه تردد روان و ایمن کاربران جاده، با انجام مطالعات و بررسی‌های لازم، اجرای طرح‌های روکش آسفالت را با در نظر گرفتن حداکثر کارایی فنی و اقتصادی مورد توجه قرار داده است؛ به‌طوری‌که در سال گذشته این عملیات در افزون بر ۱۱۵ کیلومتر جاده به‌صورت امانی و ۲۱۹ کیلومتر دیگر به‌صورت پیمانی اجرا شده است.

او با اشاره به اصلاح رویه آسفالت ۳۳۴ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شمال سیستان و بلوچستان در سال گذشته عنوان کرد: به‌دنبال ابلاغ طرح اصلاح کیفی رویه آسفالت راه‌های کشور از ابتدای امسال، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بهره‌گیری از ظرفیت پیمانکاران و اکیپ‌های راهسازی و راهداری این امر را بیش از پیش مورد توجه ویژه قرار داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان همچنین از اجرای عملیات خط‌کشیدو هزار و ۱۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: هزار و ۶۵۰ کیلومتر از این میزان خط‌کشی به‌صورت پیمانی و ۴۵۰ کیلومتر نیز امانی و با استفاده از توان دو اکیپ خط‌کشی فعال این اداره کل، انجام شده است.

او با تاکید بر ضرورت حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی گفت: راه‌اندازی اکیپ‌های امانی خط‌کشی از جمله اقداماتی است که به این منظور انجام داده‌ایم؛ اقدامی که صرفه‌جویی ۳۰ درصدی را در اجرای پروژه‌های خط‌کشی محورها در پی داشته است.

کرد، بازسازی چهار هزار و ۵۰۰ متر از صفحات گاردریل، اجرای ۱۷ کیلومتر نیوجرسی و ۱۲ کیلومتر گاردریل، نصب ۸۵۰ مترمربع انواع تابلوهای اطلاعاتی و راهنمایی و تکمیل روشنایی ۱۸ کیلومتر از محورها را از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در سال گذشته عنوان کرد.

او همچنین با اشاره به رفع ۱۴ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی نیمه شمالی استان با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال گفت: از مجموع ۲۵ نقطه پرتصادف ابلاغی به این اداره‌کل، ۱۴ نقطه در سال گذشته رفع و اصلاح شد و عملیات اصلاح پنج نقطه دیگر نیز در حال انجام است؛ بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این نقاط تا پایان تابستان سال جاری اصلاح خواهند شد.

کرد در بخش دیگری از این گفت‌وگو از بازسازی کامل ۳۲ و تعمیر ۱۸۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: تعمیر و بازسازی ماشین‌آلات مذکور صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته است؛ در صورتی‌که اگر قرار بود دستگاه‌های جدید خریداری شود بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال باید هزینه می‌شد؛ آن هم در صورتی‌که مشابه دستگاه در بازار وجود داشته باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان، بازسازی کامل چهار دستگاه بولدوزر،  پنج دستگاه بیل مکانیکی، هفت دستگاه لودر، چهار دستگاه گریدر، دو دستگاه غلتک، چهار دستگاه کمرشکن و چهار دستگاه کامیون را از اقدامات شاخص این اداره کل با استفاده از توان و ظرفیت نیروهای متخصص بومی ذکر کرد که ضمن رونق اشتغال در صنعت راهداری و حمل و نقل منجر به صرفه‌جویی اقتصادی قابل‌توجهی نیز شده است.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده