تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۱
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۱۰۵۴۳۹

محصول ایران‌ساخت جایگزین نمونه خارجی در صنعت فولاد شد

می متالز - یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت محصولی ایرانی مورد نیاز صنعت فولاد ایران شد تا همراه باکارایی بالا و طول عمر بیشتر جایگزین نمونه خارجی آن شود.
محصول ایران‌ساخت جایگزین نمونه خارجی در صنعت فولاد شد

به گزارش می متالز، مهدی صنایعیان مدیر عامل شرکت دانش بنیان پولاد تجهیز ایرسا در این خصوص اظهار داشت: ما توانستیم فناوری ساخت سیستم‌های انرژی شیمیایی کوره‌های قوس الکتریکی را بومی کنیم و در حال حاضر این محصول ایران ساخت نیاز کشور و صنعت فولاد را رفع می‌کند.

وی گفت: کوره‌های قوس الکتریکی یکی از روش‌های پرکاربرد فولادسازی است و این محصول انرژی شیمیایی کوره‌ها را با تزریق اکسیژن و کربن تامین می‌کند. کاربرد این محصول برای افزایش بهره وری در تولید فولاد و ساخت فولادهای تمیز است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان این که در گذشته بیشتر از محصولات خارجی برای این کار استفاده می‌شد، ‌تصریح کرد: استفاده از نمونه خارجی مشکلاتی به همراه داشت و به عنوان تجهیزات مصرفی عمری کوتاه داشته و پس از مدت زمانی فرسوده می‌شوند. البته در حال حاضر به علت تحریم‌ها وارد نمی‌شوند.

صنایعیان که با پایگاه اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری گفت و گو کرد، درباره برتری محصول ساخت ایران در مقایسه با نمونه خارجی، افزود: طول عمر و کارایی این محصول ۳ برابر افزایش یافته است و در مقابل این محصول یک چهارم نمونه خارجی قیمت دارد.

وی ادامه داد:‌ کوره‌های قوس الکتریکی فولاد مبارکه اصفهان در حال حاضر از این محصول استفاده می‌کنند و سال گذشته با استفاده از آن ۲۵ میلیارد تومان صرفه جویی ارزی در این شرکت رخ داد. همچنین در حال انعقاد قرارداد برای تامین نیاز ۳ شرکت فعال در حوزه فولادسازی هستیم و توانایی رفع نیاز کشور به این محصول دانش بنیان را داریم.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان پولاد تجهیز ایرسا یادآور شد: پروژه طراحی نخستین کوره قوس الکتریکی با فناوری کاملا ایرانی نیز با همکاری فولاد مبارکه اصفهان در حال انجام است.

صنایعیان از تولید محصولات جدید برای صنعت فولاد خبر داد و خاطرنشان کرد: پنل‌های آب گرد صفحه‌ای، آرم‌های الکترودگیر و کفشک الکترود گیر برخی دیگر از این محصولات هستند که در شرایط تحریم تولید می‌شوند.

عناوین برگزیده