تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۷
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۱۰۵۴۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سیاست مهار رشد نقدینگی ادامه یابد

لزوم ایجاد صندوق‌های مدیریت ریسک در بورس

می‌متالز - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به ارائه مجموعه ای از راهکارها برای جلوگیری از رشد نقدینگی در سال ۹۹ و پس از شرایط کرونایی پرداخت.
لزوم ایجاد صندوق‌های مدیریت ریسک در بورس

به گزارش می‌متالز،  حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در دیدار سیاسیون با رییس‌ جمهور با بیان این‌که سیاست مهار رشد نقدینگی در سال ۹۹ باید انجام شود، اظهار کرد: در سال گذشته رشد نقدینگی خیلی بالا بود و الان دارد نتایج خود را نشان می‌دهد که باید کنترل شود و آن‌قدر بالا نباشد. همچنین اگر سیاست اقتصاد باز و سیاست‌های انقباضی پولی توسط بانک مرکزی اعمال شود و در کنارش آن اوراق ودیعه که در شورای فقهی بانک مرکزی تصویب شده و پیش از این در جلسات سران قوا مطرح شده، اعمال شود خیلی موثر خواهد بود.

وی افزود: همچنین سیاست انبساطی مالی با فروش اوراق بدهی برای تامین مالی پروژه‌های مولد و در کنارش هدایت سرمایه‌های سرازیر شده به سمت بازار بورس برای افزایش سرمایه‌گذاری شرکت‌های بورسی و واگذاری سهام دولت در شرکت‌های دولتی به مردم از طریق بورس از دیگر اقدامات لازم برای کاهش رشد نقدینگی است.

این کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد: ایجاد صندوق‌های مدیریت ریسک در بورس که بودن‌شان اجازه نمی‌دهد شاخص بورس خیلی سقوط کند، همچنین سیاست ارزی مدیریت شده برای جلوگیری را جهش نرخ ارز هم در شرایط فعلی بسیار اهمیت دارد.

مصباحی مقدم در پایان گفت: ادامه حمایت‌ها از رشد شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف جذب نخبگان ایرانی و نیز مهار هزینه‌های جاری دولت در کنار ادامه حمایت مالی از نیازمندان و کسب‌وکارهای خرد در شرایط فعلی ضروری است.

منبع: www.ion.ir
عناوین برگزیده