تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۹
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۱۰۵۶۰۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار فارس:

فرصت‌های فعالیت در بخش معدن به بخش خصوصی واگذار شود

می متالز - استاندار فارس گفت: انتظار است که دستگاه‌های دولتی و نیمه دولتی در بخش معدن، بیشتر نقش سیاستگذار و هدایتگر را ایفا کنند تا مجری و اگر فرصتی را در این زمینه ضبط کرده و در اختیار دارند به بخش خصوصی واگذار کنند.
فرصت‌های فعالیت در بخش معدن به بخش خصوصی واگذار شود

به گزارش می متالز، عنایت‌الله رحیمی، پنجشنبه در نشست شورای معادن استان فارس در شیراز افزود: بدون تردید فعالیت بخش خصوصی در این زمینه می‌تواند اثرگذارتر باشد و علاوه بر این با سیاست‌های کلان کشور هم همخوانی دارد.
او ادامه داد: تکمیل زیرساخت‌های معادن و مجموعه‌های معدنی هم مدنظر است که این اتفاق می‌تواند با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و مشارکت معدن‌داران محقق شود و ما نیز از توانمندی‌های استان برای پیشبرد این امور استفاده لازم را خواهیم برد.
وی، با تاکید بر لزوم افزایش اختیارات شورای معادن استان‌ها با هدف حل معضلات ناشی از تمرکزگرایی، اظهار داشت: این واگذاری و افزایش اختیارات نیروهای اجرایی و سیاستگذاران استانی می‌تواند روند حل مشکلات و پیشرفت کارها را شتاب بخشد.
استاندار فارس، در مورد تامین خوراک برای طرح‌های فولادی استان هم گفت: نباید معادن را به شکل ملک خصوصی تلقی کنیم، معدن هم مانند آب جزو انفال است و همه مردم می‌توانند از آن منتفع شوند و سیاستگذاری‌های محلی نباید جلو انتفاع کشور را از این موضوع بگیرد.

رحیمی افزود: در زمینه تامین خوراک سنگ‌آهن فولاد پاسارگاد، مکاتبه‌هایی از طریق وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون اول رییس جمهوری داشته‌ایم اما در زیرمجموعه‌ها که می‌آید دچار مشکل می‌شود که امیدواریم این موانع برداشته شود.
استاندار فارس ادامه داد: در زمینه آلومینیوم جنوب که نیازمند ماده اولیه آلومینا است نیز ظاهرا معادنی در سمت غرب و جنوب غرب این استان وجود دارد که با هزینه‌هایی می‌توان آنها را وارد مدار تولید کرد و با این شیوه از قسمتی از وابستگی به خارج برای تامین این ماده اولیه کاست.
وی، در باره جابه جایی معادن شن و ماسه منطقه دوکوهک شیراز هم بیان کرد: بر این باورم، شن و ماسه از ارزش افزوده خوبی برخوردار است که باید ضمن رعایت تولید کننده و مصرف کننده در کنار آن استانداردهای لازم نیز رعایت شود.

عناوین برگزیده