تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۱۰۵۶۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس مطرح کرد:

3.4 میلیارد تن ذخیره قطعی در بهره برداری از 648 معدن

می متالز - «مهندس حمیدرضا ایزدی» گفت: 648 معدن در استان دارای پروانه بهره برداری می باشد و حدود 3.4 میلیارد تن ذخیره قطعی این معادن است.
3.4 میلیارد تن ذخیره قطعی در بهره برداری از 648 معدن

به گزارش می متالز، مهندس حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در یازدهمین جلسه شورای معادن به ریاست دکتر رحیمی استاندار فارس و با حضور دکتر اسماعیلی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: در سال 98 بیش از 250 مجوز برای فعالیت در معدن صادر شده که هم اکنون تولیدات معدنی از 959میلیون تن افزایش یافته و به بیش از 3.4 میلیارد تن رسیده است.

 اشتغال برای 337 نفر بصورت مستقیم فراهم شد

وی با اشاره به این که در سال گذشته با هزینه کرد بالغ بر 84 میلیارد ریال در این بخش برای 73 پروانه اکتشاف و گواهی کشف صادر شده، بیان کرد: در این مدت 47 پروانه بهره‌برداری در حوزه معدن با سرمایه‌گذاری 690 میلیارد ریال صادر شده  و با صدور این تعداد پروانه، زمینه اشتغال 337 نفر بصورت مستقیم فراهم شده است.

مهندس ایزدی با بیان این که این استان از نظر وجود منابع معدنی مستعد می باشد، گفت: در طول سال بیش از 50 میلیون تن مواد معدنی از سنگ مرمریت و چینی، خاک نسوز و صنعتی گرفته تا گچ ساختمانی،آهک،نمک، منگنز و غیره تامین و ذخیره سازی می شود، به طوری که با بهره بردای از  648 معدن، حدود 3.4 میلیارد تن ذخیره قطعی این معادن می باشد.

رئیس سازمان صمت فارس با اشاره به تلاش برای صادرات بیش از پیش ادامه داد: مقاصد صادراتی معادن استان فارس برای «سنگ های تزئینی» چین و «سیمان کلینکر» عراق می باشد که البته تولیدات معدنی به کشورهایی نظیر قطر، عمان، کنیا، کره جنوبی و ویتنام نیز صادر می شود.

این مقام مسوول در پایان گفت: طرح مطالعاتی، پژوهشی بخش معدن تحت عنوان  «نقشه راه معدن و صنایع معدنی استان» با همکاری دانشگاه شیراز آماده شده و در بخش اکتشاف نیز در پهنه اکتشاف شمال و شمال شرق استان شامل شهرستان های بوانات، اقلید، خرمبید، آباده، سرچهان و بخش هایی از ارسنجان، پهنه دولومیت در شهرستان های جنوب و جنوب غرب استان، مطالعات اکتشافی در شهرستان های نورآباد و رستم، پهنه های چهارگانه منطقه قطروئیه نی ریز در حال انجام است.

منبع: شیرازه
عناوین برگزیده