تاریخ: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۰۱
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۱۰۵۶۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بررسی عملکرد مالی یک نماد بورسی / بازدهی منفی «فخاس» در اردیبهشت ماه

می متالز - شرکت فولاد خراسان اگر چه در سال مال ۹۸ توانست سود خالص خود را ۷۹ درصد افزایش دهد، اما عملکرد ضعیف این شرکت در فروردین ماه موجب کاهش بازدهی این نماد در اردیبهشت شده است.
بررسی عملکرد مالی یک نماد بورسی / بازدهی منفی «فخاس» در اردیبهشت ماه

به گزارش می متالز، شرکت فولاد خراسان که با نماد فخاس در بورس تهران پذیرفته شده در گزارش صورت مالی سال مالی ۹۸ خود بیش از ۷ هزار و ۵۸۹ میلیارد ریال سود محقق کرده است. بر اساس گزارش منتشر شده در وبسایت کدال، این شرکت در سال مالی ۹۸ با رشد ۴۹ درصدی درآمدهای عملیاتی خود میزان فروش خود را به ۴۴ هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال رسانده ولی افزایش ۵۳ درصدی هزینه‌های این شرکت باعث شده تا سود خالص هر سهم این شرکت با ۷۹ درصد افزایش به ۸۴۳ ریال برسد.

این در حالی است که فولاد خراسان در گزارش عملکرد ماهانه فروردین ماه ۹۹ خود خبر از فروش ۹۳۵ میلیارد ریالی داده است که در مقایسه با فروردین سال ۹۸ افتی ۵۷ درصدی را نشان می‌دهد. این رقم همچنین در مقایسه با اسفند ۹۸ نیز حدود ۷۰ درصد کمتر بوده است. این عملکرد ضعیف در فروردین امسال احتمالا روی عملکرد این سهم در بازار سهام نیز تاثیرگذار بوده به طوری که این شرکت در اردیبهشت ماه بازدهی منفی ۱۲ درصدی داشته در حالی که بازدهی سه ماهه این شرکت بیش از ۵۲ درصد به ثبت رسیده بود.

عناوین برگزیده