تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۵۰
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۱۰۵۷۵۸

اتصال مسیر ریلی قزوین - رشت - آستارا به انزلی ضروری نیست

می متالز - وضعیت بندر و شهر انزلی به‌گونه ایست که به نظر نمی‌رسد احداث راه آهن در این بندر از نظر فنی و اقتصادی امکان پذیر باشد.
اتصال مسیر ریلی قزوین - رشت - آستارا به انزلی ضروری نیست

به گزارش می متالز، محمد سعید نژاد درباره این که آیا لزوماً این مسیر ریلی باید به انزلی هم متصل شود  گفت: وضعیت بندر و شهر انزلی به‌گونه ایست که به نظر نمی‌رسد احداث راه آهن در این بندر از نظر فنی و اقتصادی امکان پذیر باشد.

او تاکید کرد: ضمن اینکه متاسفانه راه‌آهن در بنادر متصل هم سهم زیادی ندارد تا عدم اتصال به این بندر رقابت پذیری آن‌را کاهش دهد.

مدیرعامل سابق  سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: باید در نظر داشت در شمال کشور بندر امیرآباد به راه‌آهن متصل است ولی در سال‌های طولانی میزان حمل بار از این بندر توسط راه‌آهن با وجود تلاش‌های که شده زیر 10 درصد بوده است که باید این موضوع بررسی و عارضه‌یابی شود.

سعید نژاد عنوان کرد: ولی با این وجود مخالفتی با اتصال بندر انزلی به شبکه ریلی وجود ندارد گرچه به نظر می‌آید اتصال آن با توجه به شرایط، سخت یا غیر ممکن باشد به همین دلیل باید راهکارهایی مورد توجه قرارگیرد.

وی در پاسخ به شایعاتی که در مورد درخواست کشور آذربایجان در مذاکرات خود با ایران‌ برای عدم اتصال بندر انزلی به شبکه ریلی، مطرح است، گفت: تا آنجایی که به یاد دارم در مذاکرات 2 کشور ایران و آذربایجان این موضوع مطرح نشده و آنها مانع اتصال انزلی به ریل نشده‌اند.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده