تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۴
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۱۰۵۸۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر کل دفتر وزارتی وزارت صمت در استان گلستان:

شرایط برای تحقق جهش تولید در کشور فراهم است/ بهره گیری از ظرفیت سازمان های ایدرو و ایمیدرو برای توسعه استان گلستان

می متالز - مدیر کل دفتر وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گرگان گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در سطح کشور و اولویت های تعریف شده از سوی سرپرست وزارت صمت با محوریت توسعه ساخت داخل، توسعه صادرات و مدیریت واردات و همچنین مدیریت بازار داخلی، شرایط برای تحقق جهش تولید در کشور فراهم است.
شرایط برای تحقق جهش تولید در کشور فراهم است/ بهره گیری از ظرفیت سازمان های ایدرو و ایمیدرو برای توسعه استان گلستان

به گزارش می متالز، محمدحسن صبوری دیلمی در دیدار با رئیس و معاونین سازمان صمت، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی و رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تصریح کرد: جهش تولید مهمترین راهکار خروج از تنگناهای کنونی کشور است و با توجه به ظرفیت‌های بالای تولید کشور که بیش از نیاز بازار داخلی است؛ باید برنامه ریزی لازم برای صادرات را در دستور کار داشته باشیم.

وی افزود: در راستای تحقق اهداف تعریف شده برای توسعه صادرات غیرنفتی، استانهای مرزی دارای جایگاه ویژه ای بوده و البته استان گلستان به عنوان یکی از این استان ها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

صبوری دیلمی گفت: در استان گلستان با استفاده از ظرفیت های موجود و پتانسیلهای بخش خصوصی تحقق جهش تولید کاملا میسر است و باید شرایط سرمایه گذاری در استان را تسهیل نمائیم تا سرمایه گذاران به کمک توسعه گلستان بیایند.

مدیر کل دفتر وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: ارتقای زیرساخت های توسعه ای استان یک ضرورت است و باید تا جایی که می توانیم از انعطاف قانون برای توسعه زیرساخت های سرمایه گذاری در استان استفاده نمائیم.

صبوری اضافه کرد: شهرک های صنعتی استان گلستان به ویژه شهرک صنعتی هزار هکتاری اترک به لحاظ تامین زیرساخت های اولیه از جمله تامین آب و برق، نیازمند برنامه‌ریزی و اقدامات جامع تری است، ضرورت دارد سایر دستگاه و بخش های عامل برای رفع موانع پیشقدم شوند تا سرمایه گذاران برای حضور در این شهرک صنعتی، رغبت داشته باشند.

وی تاکید کرد: بدون اعتماد به بخش خصوصی، جهش تولید محقق نخواهد شد و یقینا این امر نیز بدون فرآهم آمدن زمینه های لازم از سوی بخش دولتی امکان پذیر نیست.

 

بهره گیری از ظرفیت سازمان های ایدرو و ایمیدرو برای توسعه استان گلستان

مدیر کل دفتر وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: وزارت صمت در دوره جدید تلاش خواهد کرد تا از ظرفیت های سازمان های توسعه ای ایدرو و ایمیدرو برای اجرای پروژه های توسعه ای گلستان بیشتر استفاده کند و انتظار می‌رود این دو سازمان توسعه ای در سطح استان گلستان گام های محکم تری بردارند و این استان را به لحاظ محرومیت ها و همچنین ظرفیت های مرزی آن، به صورت ویژه ای مد نظر قرار دهند.

صبوری اعلام کرد: هم اکنون ۵ پروژه ویژه توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در سطح استان گلستان در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده است تا پایان خرداد ماه تکلیف هر 5 پروژه نهایی شود.

وی گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم برای توسعه استان گلستان، پتانسیل های معدنی منطقه به خصوص عنصر ید می باشد، در این سفر مقرر شد تا طرح مطالعاتی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در سریعترین زمان ممکن ارائه و فاز عملیاتی آن آغاز شود.

گفتنی است؛ در این سفر کاری جمشید گلپور، رئیس مرکز اصناف کشور و ایرج حسن پور مشاور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، صبوری دیلمی، مدیر کل دفتر وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت را همراهی می کنند.

عناوین برگزیده