تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۱۰۵۸۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رئیس جمهور مصوب شد

همه کارمندان 10 خرداد سر کار حاضر می‌شوند؛ ساعت کاری 7:30 تا 14:30

می‌متالز - ستاد ملی مقابله با کرونا امروز به ریاست حسن روحانی تشکیل جلسه داد و مقرر شد تا همه کارمندان با رعایت مسائل بهداشتی (شنبه) دهم خردادماه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ در سرکار خود حاضر شوند.
همه کارمندان 10 خرداد سر کار حاضر می‌شوند؛ ساعت کاری 7:30 تا 14:30

به گزارش می‌متالز، ستاد ملی مقابله با کرونا امروز به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و او در این نشست اعلام کرد: همه کارمندان با رعایت مسائل بهداشتی (شنبه) دهم خردادماه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ به سرکار خود حاضر می‌شوند و سازمان اداری استخدامی این دستورالعمل و نکات ریز بهداشتی را ابلاغ می‌کند.

روحانی ضمن گرامیداشت سالروز سوم خرداد 1361 به مصوبات جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره و همچنین اعلام کرد که اماکن مذهبی ار فردا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی با خواهند شد.

مهمترین مصوبات این جلسه و صحبت‌های رئیس جمهور به شرح زیر است:

مهار ویروس کرونا شروع شده است، در حال حاضر 10 استان ما در مرحله مهار هستند.

در مرحله مهار، بخش تشخیص را ادامه مى یابد و جداسازی نیز ادامه خواهد داشت. امیدواریم به تدریج و با سرعت همه کشور را به مرحله چهارم مهار کرونا برسانیم .

نظارت ها را در این مرحله باید تشدید کنیم. 185 هزار نیروی اموزش دیده و آماده داریم و تعداد بیشتر دیگری هم برای نظرات در حال آماده‌سازی هستند و باید بر تمام فعالیت‌های اقتصادی و در همین چهارچوب مراعات‌ها و نظارت ها باشد.

عده ای دنبال هراس افکنی هستند، این موضوع را نباید بپذیریم، برخی می خواهند فضای روانی جامعه را ناامن کنند.

میزان مرگ و میر افراد نسبت به ابتلا روندی نزولی دارد.

فعالیت وزارت بهداشت برای یافتن بیماران بیشتر شده است.

٨٨ درصد افرادی که فوت کرده‌اند یک یا چند بیمارى زمینه‌ای داشته‌اند.

مقرر شد اماکن مقدس یک ساعت بعد از طلوع آفتاب بازگشایی و یک ساعت قبل از غروب آفتاب بسته شود و از فردا صحن‌ها هم هم‌زمان گشایش می‌یابد.

بعید است واکسن کرونا امسال به دست ما برسد.

موزه‌ها و اماکن تاریخی از فردا با پروتکل‌های بهداشتی گشایش خواهند یافت.

درباره بازگشایی کل مساجد و پایان محدودیت برای فعالیت پاساژها ، ظرف هفته جاری بررسی ها تکمیل و در جلسه شنبه آتی درباره آنها تصمیم گیری می شود.

عناوین برگزیده