تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۰
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۱۰۵۸۸۹
سرویس خبر : انرژی
هشدار روحانی به آمریکا:

برای نفتکش‌های ما مشکلی ایجاد کنید، اقدام متقابل می‌کنیم

می متالز - رییس جمهوری در تماس تلفنی با امیر قطر هشدار داد که اگر برای نفتکش‌های ایرانی اعزامی به ونزوئلا مشکلی رخ دهد، «متقابلا برای آمریکا مشکل بوجود خواهد آمد».
برای نفتکش‌های ما مشکلی ایجاد کنید، اقدام متقابل می‌کنیم

به گزارش می متالز، حسن روحانی روز شنبه در تماس تلفنی با امیر قطر با اشاره به برخی تحرکات آمریکایی‌ها در منطقه دریای کارائیب، خاطرنشان کرد: اگر نفتکش های ما در دریای کارائیب یا در هر کجا از جهان از سوی آمریکایی‌ها دچار مشکل شوند متقابلا برای آنها مشکل بوجود خواهد آمد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایران هیچگاه آغاز گر درگیری نخواهد بود افزود: ما همواره حق مشروع دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی و تامین منافع ملی را برای خود قائل هستیم و امیدواریم آمریکایی­ها دست به خطا نزنند.

روحانی تاکید کرد: شرایط امروز جهان را شرایط ویژه همکاری مشترک می‌بینیم بویژه با شیوع این بیماری اما متاسفانه ایالات متحده آمریکا تصمیمات ناصحیح و رفتارهای غیر انسانی خود را ادامه می دهد.

رئیس جمهور تصریح کرد: همچون گذشته تاکید می‌کنیم که امنیت منطقه ما بویژه امنیت دریایی در منطقه توسط کشورهای منطقه تامین می‌شود و همیشه اعلام آمادگی کرده ایم که با کشورهای همسایه آماده همکاری بیشتری هستیم و امروز هم بر این نظر تاکید می‌کنیم.

عناوین برگزیده