تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۸
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۱۰۶۰۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات اظهار کرد:

بورس، کانون توجه اقشار مختلف/رشد بازار ادامه دارد

می متالز - «با نگاهی به بازار سرمایه کشورهای مختلف، درمی‌یابیم که بورس تهران، راهی متفاوت از سایر بورس‌های جهانی در پیش گرفته است.»
بورس، کانون توجه اقشار مختلف/رشد بازار ادامه دارد

به گزارش می متالز، محمد ثریانژاد ضمن بیان مطلب بالا، به شرایط فعلی بورس اشاره کرد و گفت: نقدینگی موجود در بازار سرمایه به اندازه‌ای است که سبب افزایش قیمت سهام و شاخص‌ها شده است، به طوریکه در شرایط کنونی اجازه ریزش یا اصلاح قیمتی برخی سهم ها داده نمی‌شود؛ از طرفی دیگر موضوع حمایت دولت و فروش ETF های بانکی، پتروشیمی و فولادی در بازار، عاملی برای ورود روزانه مردم به بازار سرمایه است.

وی ادامه داد: در مجموع باید گفت که رکود نسبی در صنایع مختلف همچنین بازارهای موازی، شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از اصناف، زمزمه‌های کاهش دوباره نرخ سود سپرده های بانکی، حمایت های دولت و دیگر عوامل باعث شده تا بازار سرمایه، بیش از گذشته در مرکز توجه سرمایه گذاران قرار بگیرد.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص سرعت رشد نرخ سهام اظهار کرد: ارزش دارایی برخی شرکت ها نسبت به سود آوری و صنعت خود فاصله گرفته است، اما موضوع حائز اهمیت تغییر شیوه ارزش‌گذاری است، یعنی با توجه به وضعیت فعلی و سیل نقدینگی که وارد بورس شده، پارامترهای اصلی محاسبه نرخ سهم کمتر دخیل است و ارزش های جایگزینی برای محاسبه در نظر گرفته می شود، در حالیکه نرخ هر سهم باید حداقل با ترازنامه شرکت‌ها همخوانی داشته باشد.

مدیر عامل کارگزاری بانک توسعه صادرات در خصوص روند بازار تا پایان سال جاری تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا و اتصال اقتصاد کشورها به یکدیگر، همچنین نرخ‌های جهانی باید گفت نوسان بازار سرمایه نیز منوط به این موضوع است؛ اما موضوع مهمی که طی چند ماه اخیر مورد توجه قرار گرفته، جدا شدن بازار سرمایه ایران از سایر بازارهای جهانی است. یعنی با توجه به ورود حجم بالای نقدینگی به این بازار رویه‌ای متفاوت از سایر اقتصادهای جهانی در پیش دارد.

ثریانژاد با پیش بینی روند بازار سرمایه طی ماه های آینده، تاکید کرد: به نظر می رسد روند صعودی با توجه به استقبال مردم  همراه با اصلاح مقطعی قیمت‌ها حداقل تا نیمه اول سال ادامه پیدا کند.

این کارشناس بازار سرمایه درباره آزادسازی سهام عدالت نیز گفت: حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان سهام عدالت وجود دارد و آزادسازی این سهام از طریق دو شیوه انجام می شود، اما چون مشخصات آن کاملا مشخص نیست نمی‌توان پیش بینی دقیق در این خصوص داشت.

عناوین برگزیده