تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۲۵
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۱۰۶۰۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

روال کلی بازار در اصلاح

می متالز - افرادی که جنس سرمایه گذاری مستقیم را انتخاب کرده و قصد فروش سهام عدالت را دارند طبق اعلام وزارت اقتصاد حدود ۱۰ میلیون کد هستند.
روال کلی بازار در اصلاح

به گزارش می متالز، مهدی افضلیان کارشناس بازار سرمایه گفت: در صورت تمایل به فروش این ۱۰ میلیون کد، فشار فروش ۲۵ هزار میلیاردی (با میانگین یک میلیون یا ۵۰۰ هزار تومان) در بازار ایجاد می‌شود. 


وی ادامه داد: در بررسی بازار فعلی روزانه حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان روزانه معامله می‌شود بنابراین فروش ۱۰ میلیون کد عدد خاصی برای بازار سرمایه محسوب نشده و خریدار خود را در بازار دارد. 


این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: افرادی که قصد فروش یا مراجعه به بانک‌ها را دارند تعهد نامه‌ای را پر کرده و کارگزار بانکی یا کارگزاری طرف فروشنده سهام عدالت برای سرمایه گذار با اختیار خود در زمان‌های متفاوت امکان فروش را ایجاد می‌کند.


وی تصریح کرد: به این شکل نیست که امروز فرم درخواست فروش پر شده و روز بعد به فروش برود، این اختیار به کارگزاری داده می‌شود که با توجه به شرایط و قیمت‌های مختلف سهام را بفروشد. 


افضلیان به بازار در شرایط به فرض منفی اشاره کرد و گفت: کارگزار بانکی یا کارگزار طرف قرارداد این امکان را دارد که در چنین شرایطی سهام عدالت را نفروشد و از فشار فروش در بازار کم کند. 


این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: به طور کلی نمی‌توان گفت که شرایط عرضه وضعیت ناپایداری را به دلیل فروش سهام عدالت ایجاد کند، اما روال کلی بازار در وضعیت اصلاح بوده و نمی‌تواند دلیلی بر بحث فروش سهام عدالت باشد.

عناوین برگزیده