تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۱۰۶۰۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

4 شرکت مجوز افزایش سرمایه گرفتند

می متالز - پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، تامین سرمایه امید، سنگ آهن گهر زمین و داروسازی عبیدی مجوز افزایش سرمایه ۲۵، ۳۶، ۱۰۳ و ۱۲۳ درصدی را گرفتند و آماده مجمع فوق العاده شدند.
4 شرکت مجوز افزایش سرمایه گرفتند

به گزارش می متالز، شرکت های پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، تامین سرمایه امید، سنگ آهن گهر زمین و داروسازی عبیدی مجوز افزایش سرمایه 25، 36، 103 و 123 درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

براین اساس، "پترول" که درخواست افزایش سرمایه 48 درصدی داده بود، مجوز 25 درصدی را اخذ کرد و سرمایه فعلی را از 2 به 2.5 هزار میلیارد تومان می رساند. 350 میلیارد تومان از این تامین مالی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و 150 میلیارد تومان دیگر از محل سود انباشته اعمال می شود تا صرف جبران مخارج سرمایه گذاری های انجام شده و اصلاح ساختار مالی شود.

همچنین "امید" که درخواست افزایش سرمایه 57 درصدی داده بود، مجوز 36 درصدی را در مرحله اول دریافت کرد و سرمایه فعلی را از 700 به 950 میلیارد تومان می رساند.این تامین مالی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و صرف اصلاح ساختار مالی می شود.

مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از 950 میلیارد تومان به 1.1 هزار میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت 2 سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از أخذ مجوز سازمان نسبت به عملی کردن آن اقدام شود.

"کگهر" هم سرمایه فعلی را از 1.23 به 2.5 هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و برای جبران مخارج سرمایه‌ای انجام شده در طرح‌های توسعه اعمال می شود.

در این میان، "دعبید" سرمایه فعلی را از 201.6 به 450 میلیارد تومان می رساند. 44.8 میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت بورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و 203.5 میلیارد تومان دیگر از محل سود انباشته اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش می شود.

عناوین برگزیده