تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۸
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۱۰۶۰۹۶
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

اشتیاق ترک ها به خرید بیلت به جای قراضه/ بهبود تقاضا بازار فولاد را تاحدودی مثبت کرد

می متالز - بعد از افزایش قیمت قراضه وارداتی به ترکیه، بهای هر تن بیلت CIS با افزایش به 332 دلار فوب دریای سیاه رسید در حالیکه تقاضای کمی در بازار وجود دارد اما تولیدکنندگان قیمت ها را افزایش دادند و امیدوار به بهبود نسبی تقاضای اروپا در هفته های آتی هستند.
اشتیاق ترک ها به خرید بیلت به جای قراضه/ بهبود تقاضا بازار فولاد را تاحدودی مثبت کرد

به گزارش می متالز، فولادسازان ترکیه با توجه به قیمت بالای قراضه برای تولید میلگرد خود به سمت خرید بیلت CIS مشتاق ترند. بهای هر تن میلگرد صادراتی ترکیه 410 تا 415 دلار فوب پیشنهاد می شود و میلگرد CIS با افزایش 10 دلاری، 380 تا 385 دلار فوب ارزیابی می شود. معمولا میلگرد CIS تا 10 دلار کمتر از ترکیه پیشنهاد می شود. 

در این میان میلگرد روسیه بیشتر بر بازار داخل تمرکز دارد و صادراتی دیده نمی شود هر چند محدودیت های ناشی از کرونا  مصرف را کند کرده است. مفتول روسیه 410 یورو تحویل رومانی فروخته می شود.

بهای هر تن اسلب CIS نیز با افزایش 10 دلاری، 330 دلار فوب ارزیابی شده در حالیکه عرضه ها کاهش داشته و افزایش قیمت قراضه و نیز امید به بازگشایی بازار ایتالیا بعد از  تعطیلات عید پاک شنیده می شود و چندین درخواست از ایتالیا دریافت شده است و قیمت ها 340 دلار فوب مورد نظر است.

اکثر فولادسازان CIS اسلب را 345 دلار CFR چین به فروش رساندند و تماما رزرو هستند بنابراین قیمت اسلب وارداتی به چین نیز با افزایش به 360 تا 365 دلار عمدتا از برزیل شنیده می شود.

هر چند ترکیه در حال فروش ورق گرم به بهای 400 دلار فوب است اما با توجه به هزینه های تولید 50 تا 60 دلاری، قیمت های بیش از 320 دلار فوب برای اسلب از CIS را نمی پذیرند.

گندله وارداتی به چین نیز با توجه به کاهش مصرف اروپا افزایش دارد. حدود 500 تا 600 هزار تن گندله در ماه از روسیه و اوکراین به چین پیشنهاد شده است که باعث افت پرمیوم گندله از 26 دلار به حدود 16 دلار بالاتر از فاین 65 درصد یعنی معادل 115 دلار هر تن گندله تحویل چین شده است. همینطور قیمت گندله وارداتی هند نیز با 4 دلار کاهش به 110 تا 113 دلار CFR چین بسته به آلومینا رسیده است.

عناوین برگزیده