تاریخ: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۹
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۱۰۶۱۰۹

صرفه جویی ۲۵۰ میلیارد ریالی کوره قوس الکتریکی ایرانی

می متالز - با بهره گیری یک ساله از کوره قوس الکتریکی ساخت شرکتی دانش بنیان در شرکت فولاد مبارکه اصفهان ۲۵۰ میلیارد ریال صرفه جویی حاصل شد.
صرفه جویی ۲۵۰ میلیارد ریالی کوره قوس الکتریکی ایرانی

به گزارش می متالز، مهدی صنایعیان مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: پژوهشگران توانمند این شرکت این محصول استراتژیک علاوه بر بومی سازی این محصول استراتژیک در صنعت فولاد سازی موفق شدند عمر وکارایی آن را سه برابر بیشتر از نمونه خارجی کنند.

مهدی صنایعیان افزود: کوره‌های قوس الکتریکی یکی از روش‌های پرکاربرد فولادسازی است و می‌تواند انرژی شیمیایی کوره‌ها را با تزریق اکسیژن و کربن تامین کند.

او گفت: کاربرد این محصول برای افزایش بهره وری در تولید فولاد و ساخت فولاد‌های تمیز است و در حال حاضر این محصول نیاز‌های صنعت فولاد را رفع می‌کند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان افزود: همچنین در حال انعقاد قرارداد برای تامین نیاز سه شرکت فعال در حوزه فولادسازی هستیم و توانایی رفع نیاز کشور به این محصول دانش بنیان را داریم.

مهدی صنایعیان قیمت نمونه داخلی را یک چهارم نمونه خارجی دانست و گفت: در حال حاضر فولاد مبارکه اصفهان از کوره‌های قوس الکتریکی داخلی استفاده می‌کنند و همچنین در حال انعقاد قرارداد برای تامین نیاز سه شرکت فعال در حوزه فولادسازی هستیم و توانایی رفع نیاز کشور به این محصول دانش بنیان را داریم.

عناوین برگزیده