تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۲
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۱۰۶۱۴۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر خرید مواد اولیه فولاد مبارکه اصفهان مطرح کرد؛

اهمیت ویژه جلسه تعیین نسبت های قیمتی زنجیره فولاد/ قیمت گذاری واقعی در پایداری بازار موثر است/ حذف واسطه ها و ثبات قیمت مواد اولیه باعث جهش تولید فولادسازان است

می متالز - رضا حیدری، مدیر خرید مواد اولیه فولاد مبارکه اصفهان درخصوص جلسه تعیین نسبت های قیمتی زنجیره فولاد با بیان اینکه هرساله برای تعیین قیمت کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی نشستی به دعوت معاونت معدنی وزارت صمت تشکیل می گردد گفت: امسال با توجه به قیمت های کاذب موجود در بازار در سال 98 که ناشی از عرضه مواد به دلالان بوده، این جلسه از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.
اهمیت ویژه جلسه تعیین نسبت های قیمتی زنجیره فولاد/ قیمت گذاری واقعی در پایداری بازار موثر است/ حذف واسطه ها و ثبات قیمت مواد اولیه باعث جهش تولید فولادسازان است

به گزارش می متالز، وی افزود: خوشبختانه با مذاکرات مفصل دو طرف، مقرر گردید با تشکیل کارگروهی از متخصصین حوزه معدن و فولاد، مدل قیمت گذاری کنسانتره و گندله مشخص شده و جهت تصمیم گیری به وزارت صمت ابلاغ گردد.

حیدری خاطرنشان کرد: وزارت صمت در ماه های اخیر تلاش زیادی برای تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی داشته است به گونه ای که با قطع دست واسطه ها و دلالان، کسری موجود در کنسانتره و گندله مضاعف نشود. کما اینکه قطعا قیمت گذاری واقعی نیز در پایداری بازار موثر است از این رو پیشنهاد کارشناسان بر این است که با اجرای مدل هزینه/ سرمایه گذاری، سود عادلانه بین همه واحدهای زنجیره به صورت عادلانه توزیع شود.

وی به عنوان صحبت پایانی گفت: با توجه به سیاست وزارت صمت برای ثبات قیمت محصولات نهایی، هرگونه تصمیم غیرکارشناسی در قیمت گذاری مواد اولیه به این هدف خدشه وارد می کند لذا مهلت یک ماهه تعیین شده برای تصمیم گیری درخصوص قیمت ها می تواند زمانی باشد تا قیمت عادلانه مورد توافق همه زنجیره قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه جدایی بین فولادساز و معدنی وجود ندارد گفت: اگر بر اساس قیمت کارشناسی قیمت تعیین شود قطعا سود عادلانه برای همه مورد قبول است. کارشناسان در بررسی های انجام شده بر اساس مدل هزینه/ سرمایه گذاری و همچنین قیمت خالص صادراتی برای سال 99، افزایش قیمتی پیش بینی نکرده اند، امیدواریم با اجماع همه بر این موضوع کمترین آسیب متوجه مصرف کنندگان نهایی گردد.

حیدری در خاتمه اظهار داشت: سال 98 و سال 99 سال کسری کنسانتره و گندله بوده است، قطعا در کنار ثبات قیمت و قطع دست دلالان از این بازار در جهش تولید کشور موثر است.

عناوین برگزیده