تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۲۸
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۱۰۶۲۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرنوشت پولی که از متقاضیان خودرو دریافت خواهد شد، چه می شود؟

می متالز - یک مقام مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هر یک از دو خودروساز یک حساب بانکی واسط را با نظارت دستگاه‌های نظارتی معرفی کرده که مبالغ ناشی از ثبت‌نام خودروها از سوی متقاضیان به آن حساب واسط واریز می‌شود.
سرنوشت پولی که از متقاضیان خودرو دریافت خواهد شد، چه می شود؟

به گزارش می متالز، یک مقام مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هر یک از دو خودروساز یک حساب بانکی واسط را با نظارت دستگاه‌های نظارتی معرفی کرده که مبالغ ناشی از ثبت‌نام خودروها از سوی متقاضیان به آن حساب واسط واریز می‌شود.

با حکم قضائی و نظارت دستگاه‌های نظارتی، تمامی پول‌ها در این حساب مسدود و بلوکه می‌شود و نه خودروساز و نه بانک، اجازه استفاده از آن را نخواهد داشت؛ بنابراین هیچ گونه عملیات بانکی و تراکنشی با این مبالغ انجام نخواهد شد و طبیعتاً در چنین شرایطی، سودی هم به این پول تعلق نمی‌گیرد.

به همراه دستگاه‌های نظارتی، تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا هیچگونه تخلفی در این حوزه صورت نگیرد و بر این اساس، نظارت کافی بر روی حساب واسط معرفی شده از سوی خودروسازان صورت خواهد گرفت تا هیچگونه عملیات بانکی با این مبالغ انجام نشود.

از سوی دیگر، دستگاه‌های نظارتی مراقبت لازم را در این زمینه به عمل آورده و بر اساس دستورالعمل‌ها، پول بر اساس دستورالعمل‌های تعیین شده به حساب مشتری بازگشت داده خواهد شد؛ پس جای نگرانی وجود ندارد چراکه وزارت صنعت به شدت مراقبت می‌کند تا این مبالغ بر اساس نظارت دستگاه‌های نظارتی، در حساب واسط بلوکه باقی بماند و خودروساز حق دست‌اندازی به آن را ندارد.

عناوین برگزیده