تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۳۶
بازدید: ۲۹۶
کد خبر: ۱۰۶۲۵۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

"فایرا" در اردیبهشت جبران کرد

می متالز - افزایش نرخ‌های خرید آلومینا به عنوان اصلی‌ترین ماده اولیه همانند سال‌های گذشته از جمله مهمترین دغدغه‌های سهامداران این گروه است.
"فایرا" در اردیبهشت جبران کرد

به گزارش می متالز، شرکت آلومینیوم ایران در فروردین با فروش ۹۴۶ میلیارد ریالی همراه شد.

نرخ فروش داخلی ۲۳۶،۴۴۶،۴۵۹ و صادراتی ۲۰۲،۱۲۹،۱۴۹ ریال است.

"فایرا" در ماه گذشته با فروش  ۳۸۴۸ میلیارد ریالی جبران کرد.

پس از اعلام سود خالص ضعیف ۱۰۳۷ ریالی به ازای هر سهم و تعدیل سود تنها ۲ درصدی در مقایسه با سود سال گذشته در گزارش حسابرسی نشده شرکت آلومینیوم ایران، اکنون بسیاری از سهامداران نگران عملکرد سال جاری و گزارش های ماهانه این شرکت هستند.

مهمترین نکته در گزارش عملکرد ماهانه این شرکت در اردیبهشت ماه را می‌توان قطع شدن روند صعودی نرخ‌های فروش محصولات در ماه‌های گذشته دانست. افت قیمت‌های شمش بیلت، شمش خالص و شمش آلیاژ داخلی در اردیبهشت ماه در مقایسه با فروردین و اسفند ماه سال گذشته، رخدادی است که منجر به عدم شروعی مناسب از عملکرد این شرکت در سال جاری شده است.

با این حال افزایش نرخ‌های خرید آلومینا به عنوان اصلی‌ترین ماده اولیه همانند سال‌های گذشته از جمله مهمترین دغدغه‌های سهامداران این گروه است.

همانگونه که در جدول فوق نیز مشاهده می‌شود، در عملکرد اردیبهشت ماه شرکت شاهد کاهش دست جمعی نرخ‌های فروش انواع محصولات آلومینیوم ایران در مقایسه با فروردین ماه هستیم. در مجموع کل مبالغ فروش شرکت در اردیبهشت ماه ۴.۷۹۸ میلیارد ریال بوده که این مبلغ با توجه به ۳۸.۳۷۸ میلیارد ریال فروش مجموع کل سال ۱۳۹۸، عملکردی متوسط به نظر می‌رسد.

لازم به ذکر است، عمده فروش این شرکت در فروردین ماه مربوط به فروش شمش صادراتی بود که در اردیبهشت ماه تنها ۱۹۷ تن از این محصول به فروش رسید.

برای مشاهده لیست قیمت های فروش داخلی و فروش صادراتی "فایرا" به لینک دانلود زیر مراجعه فرمایید.

عناوین برگزیده