تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۴۶
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۱۰۶۲۷۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

سالانه 300 هزار تُن سنگ از معادن کرمانشاه استخراج می‌شود/ جای خالی صنایع فرآوری سنگ در استان

می متالز - معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: سالانه حدود 300 هزار تن سنگ به ارزش ریالی 750 میلیارد تومان از معادن استان استخراج می‌شود.
سالانه 300 هزار تُن سنگ از معادن کرمانشاه استخراج می‌شود/ جای خالی صنایع فرآوری سنگ در استان

به گزارش می متالز، عزت‌الله حاصلی در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه معدنی اظهار داشت: کرمانشاه به لحاظ معادن سنگ، جزء پنج استان اول کشور است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون از یک هزار و 200 معدن فعال موجود در کشور، 225 معدن در استان کرمانشاه قرار دارد که از این تعداد 48 مورد از آنها سنگ تزئینی است که 20 درصد معادن استان را تشکیل می‌دهد.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تصریح کرد: در زمینه اکتشاف و استخراج معدن خوشبختانه در کشور و به تبع آن در استان، به دانش بومی رسیده‌ایم و عمده کارها توسط نیروهای استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه حدود 300 هزار تُن سنگ به ارزش ریالی 750 میلیارد تومان از معادن استان استخراج می‌شود، گفت: سنگ‌های استان کرمانشاه به علت کیفیت و مرغوبیت بالا مشتریان زیادی در سطح کشور دارد.

حاصلی بیشترین معاد استان را به ترتیب در شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین، اسلام‌آباد غرب و گیلان‌غرب اعلام کرد و گفت: مقصد سنگ‌های استخراج شده از کرمانشاه، استان‌های دیگر هستند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به فرآوری سنگ‌های خام معدنی برای افزایش اشتغال و حفظ سرمایه در استان، افزود: در صورتی که سنگ استخراج شده از معادن در استان فرآوری شود، افزایش اشتغال، کاهش هزینه حمل و نقل و رونق اقتصادی را به همراه دارد.

معاون سازمان صنعت و معدن استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سالانه حدود 180 هزار مترمربع از سنگ‌های استخراج شده در کرمانشاه، پس از فرآوری از سوی استان‌های دیگر، صادر می‌شود و حدود 15 هزار تن نیز به صور خام روانه بازار هدف می‌شود.

عناوین برگزیده