تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۲۷
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۱۰۶۲۸۶
سرویس خبر : انرژی
حسین‌زاده مطرح کرد:

بهبود وضعیت معیشت مردم اولویت مجلس یازدهم /بروکراسی اداری تولید را فلج کرده است

می متالز - نماینده مردم لارستان، گراش، خنج و اوز در دوره یازدهم مجلس معتقد است با توجه به اینکه تامین معیشت مردم دشوار شده است باید نخستین اولویت کاری مجلس یازدهم مسائل اقتصادی باشد.
بهبود وضعیت معیشت مردم اولویت مجلس یازدهم /بروکراسی اداری تولید را فلج کرده است

به گزارش می متالز، حسین حسین‌زاده با تاکید بر اینکه توجه به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم باید در اولویت  کاری مجلس یازدهم قرار گیرد، گفت: با توجه به اینکه تامین معیشت مردم دشوار شده است نخستین اولویت مجلس یازدهم مسائل اقتصادی باشد لذا باید در زمینه جهش تولید و ایجاد اشتغال قدم‌های موثر برداشت، درواقع باید با همدلی و وحدت، ارائه برنامه منسجم اقتصادی و در نظر گرفتن واقعیت‌های جامعه، همچنین تاکید بر عدالت و توازن در سراسر کشور، وضعیت معیشتی مردم را بهبود بخشید.

منتخب مردم لارستان، گراش، خنج و اوز در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اعمال تغییراتی در حوزه نفت و پتروشیمی جهت دستیابی به تولید بیشتر تاکید کرد و افزود: مصرف سرانه انرژی در ایران 5 برابر کشورهای اروپایی است، مثلا مصرف گاز در کل کشور به اندازه کشور چین با 2 میلیارد نفر جمعیت است به همین دلیل باید در نحوه مصرف انرژی فرهنگ سازی صورت گیرد، همچنین با توجه به تحریم‌های ظالمانه باید بتوان در راستای جلوگیری از خام‌فروشی به صنایع پایین‌دست پتروشیمی و صنایع خرد روی آورد و از خام ‌فروشی جلوگیری کرد که در این راستا تسهیل قوانین ضروری است.

به گفته وی مراحل دریافت مجوز راه‌اندازی یک کارگاه تولیدی با 100 نفر پرسنل در کشورهای پیشرفته یک تا 8 ساعت زمان می‌برد اما در ایران این کار حداقل 8 ماه تولید می‌کشد.

حسین‌زاده معتقد است بروکراسی اداری ایران را از فرهنگ اشتغال‌زایی، تولید و مولد بودن دور کرده است و این ضعف حوزه انرژی را نیز در برمی‌گرد.

عناوین برگزیده