تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۷
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۱۰۶۲۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ابوترابی مطرح کرد

انتقاد از قیمت سازی در فضای مجازی / تدابیر موثر برای ممانعت از نرخ گذاری کاذب ضرورت دارد

می متالز - عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات فضای مجازی را رها کرده و امکان هرگونه معامله تجاری در آن فراهم است، گفت: این فضا باعث شده سوداگران تعیین کننده نرخ خودرو، ارز، سکه و مسکن باشند.
انتقاد از قیمت سازی در فضای مجازی / تدابیر موثر برای ممانعت از نرخ گذاری کاذب ضرورت دارد

به گزارش می متالز، ابوالفضل ابوترابی، با انتقاد از افزایش سرسام‌آور نرخ ارز، خودرو و مسکن در بازار گفت: مقصر اصلی این افسارگسیختگی فضای مجازی است که متولی آن وزیر ارتباطات بوده و تقریبا آن را رها کرده است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: امروز شاهد فعالیت های کانال ها و صفحات مختلف مجازی هستیم که اقدام به خرید و فروش سکه، ارز، خودرو و مسکن می کنند اما از هیچ قانونی تبعیت ندارند.

شبکه ملی اطلاعات برای قانونمند کردن فعالیت‌های تجاری مجازی فعال شود

وی افزود: مدتی قبل که برخوردهای سختی از سوی قوه قضاییه با فضای مجازی صورت گرفته بود، فضا تعدیل شد اما نمی توان همیشه منتظر ورود قوه قضاییه بود بلکه باید بستر فضای مجازی برای اینگونه فعالیت ها اصلاح شود و راه حل آن نیز شبکه ملی اطلاعات است.

ابوترابی در ادامه اظهار داشت: متأسفانه فعالیت غیرقابل نظارت در شبکه های مجازی باعث شده قیمت گذاری ارز و خودرو به جای دولت و شورای رقابت در دست سوداگرانی باشد که به خوبی نحوه استفاده از فضای مجازی برای رسیدن به اهداف اقتصادی خود را یاد گرفته اند.

زمان ورود قوه قضاییه برای تعدیل قیمت ارز، خودرو، سکه و مسکن در بازار فرا رسیده است

وی اضافه کرد: گاهی آنچنان فعالیت سوداگران سرسام آور و بی قانون می شود که لازم است هر از گاهی قوه قضاییه به موضوع ورود کرده و با یک سخت گیری، برخورد جدی و سریع دست و پای آنها را در بازار تعیین قیمت ها ببندد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در فضایی که کرونا باعث افزایش مشکلات معیشتی مردم شده است نباید اجازه داد افرادی سودجو که صرفا به فکر منافع خود هستند به راحتی فعالیت کرده و برای بازار تعیین تکلیف کنند.

عناوین برگزیده