تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۱
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۱۰۶۲۹۳
سرویس خبر : انرژی

نفت برنت به ۳۵ دلار و ۷۶ سنت رسید

می‌متالز - قیمت نفت برنت دریای شمال پس از رشد ۱.۱ درصدی در روز دوشنبه امروز با ۲۳ سنت، معادل ۰.۷ درصد رشد به ۳۵ دلار و ۷۶ سنت رسید.
نفت برنت به ۳۵ دلار و ۷۶ سنت رسید

به گزارش می‌متالز به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا امروز با ۷۵ سنت معادل ۲.۳ درصد رشد به ۳۴ دلار رسید. روز دوشنبه بازار آمریکا به مناسبت روز یادبود سربازان تعطیل بود و معامله‌ای انجام نشده بود. قیمت نفت برنت دریای شمال نیز پس از رشد ۱.۱ درصدی در روز دوشنبه امروز با ۲۳ سنت معادل ۰.۷ درصد رشد به ۳۵ دلار و ۷۶ سنت رسید.

اظهارات مقام‌های روسی مبنی بر اینکه تولید نفت این کشور در ماه‌های می‌ و ژوئن تقریبا به رقم ۸.۵ میلیون بشکه تعهد شده به موجب توافق کاهش تولید رسیده است، یکی از عوامل رشد قیمت نفت در بازار‌های جهانی بوده است.

دانیل هاینس استراتژیست ارشد بازار‌های کالا در گروه بانکی‌ ای ان زد گفت: «این احساس در بازار ایجاد شده که کاهش تولید‌های وعده داده شده محقق شده است.»

کشور‌های عضو گروه اوپک پلاس قرار است اوایل ماه ژوئن بار دیگر تشکیل جلسه دهند و در مورد تداوم کاهش تولید جهت تقویت قیمت‌ها رایزنی کنند. قیمت نفت با وجود رشد قابل توجه هفته‌های اخیر، همچنان ۴۵ درصد نسبت به ابتدای سال کاهش داشته است. تولیدکنندگان بزرگ نفت در ماه آوریل توافق کردند که تولید نفت خود را در ماه‌های می‌ و ژوئن حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

وزارت انرژی روسیه روز دوشنبه به نقل از الکساندر نواک، وزیر انرژی این کشور اعلام کرد که افزایش تقاضا برای سوخت تا ماه ژوئن یا جولای به کاهش حدودا ۷ تا ۱۲ میلیون بشکه‌ای مازاد عرضه روزانه نفت کمک خواهد کرد.

منبع: www.ion.ir
عناوین برگزیده