تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۲
بازدید: ۳۸۹
کد خبر: ۱۰۶۳۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گزارش امروز بازار بورس، پیش بینی رشد شاخص در هفته آتی بعد از اصلاح اخیر

می‌متالز - ارزش کل معاملات در بورس 6780 میلیارد تومان ( کاهش 1820 میلیارد تومانی ) که در مجموع 50 نماد درمحدوده مثبت ( کاهش 53 نماد) و 3 نماد بدون تغییر ، 286 نماد در محدوده منفی معامله شدند (افزوده شدن 49 نماد) را به ثبت رساند.
گزارش امروز بازار بورس، پیش بینی رشد شاخص در هفته آتی بعد از اصلاح اخیر

شاخص کل بورس در پایان معاملات روز سه شنبه ۹۹/۶/۳ با افت ۳۳۷۰۴ واحدی و رسیدن به کانال حساس ۹۲۰ هزار واحدی در ایستگاه ۹۲۶۱۳۷ واحد متوقف گردید همچنین شاخص کل فرابورس با افت ۱۹۶ واحدی به عدد ۱۰۸۲۷ واحد رسید از نکات مهم معاملات امروز میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

تعادل بازار در شروع معاملات

در ابتدا شروع معاملات در ساعت ۹ صبح و ادامه حراج پیوسته بازار طی نیم ساعت ابتدایی بسیاری از صفوف فروش به صورت خودکار تنها با حجم معاملاتی ۲۷۰۰ میایارد تومان در بورس و ۱۵۰۰ میلیارد تومان در فرابورس برچیده شدند که حکایت از به تعادل رسیدن بازار در مقطع کنونی را داشت در همین راستا بسیاری از حقوقی ها شروع به خریدهای عمده با حجم بالا در نمادهای شاخص ساز نمودند اما در ادامه با گشایش نسبی بازار موج دوم فشار فروش از سوی سهامداران حقیقی را شاهد بودیم که در ساعت ۱۰ به بازار بورس تحمیل گردید حتی شرکت هایی که در چند روز اخیر گزارش های مالی مناسبی داشتند از این داستان مصون نماندند بلکه تک سهم های مثبت هم با این نگاه بازار به جرگه شرکت هایی پیوستند که فشار فروش را در چند روز اخیر فقط بخاطر هیجان و ترس از سهام عدالت تحمل می نمایند ( نماد شگویا از همین دسته شرکت ها بود) .

شاخص کل هم وزن در ابتدای بازار که در کانال ۹۶۰۰۰۰ واحد شروع به کار نمود مثبت اما رفته رفته روند کاهشی به خود گرفت و در نهایت به عدد۲۰۶۸۹۴ واحد رسید که نشان از ادامه روند نزولی در روز پایانی معاملات هفته اول را دارد .

ترس بازار از نحوه آزادسازی سهام عدالت

ارزش کل معاملات در بورس ۶۷۸۰ میلیارد تومان ( کاهش ۱۸۲۰ میلیارد تومانی ) که در مجموع ۵۰ نماد درمحدوده مثبت ( کاهش ۵۳ نماد) و ۳ نماد بدون تغییر ، ۲۸۶ نماد در محدوده منفی معامله شدند (افزوده شدن ۴۹ نماد) را به ثبت رساند. در فرابوس ارزش معاملات ۶۲۲۰ میلیارد تومان بود (افرایش ۲۰۲۰میلیارد تومانی ) را در پی داشت که نشان از رشد توجهات به نمادهای خارج از سهام عدالت دارد و همین می تواند نشان از ترس بازار از نحوه واگذاری شرکت ها در بورس باشد. زیرا اکثر شرکت های موجود درسبد سهام عدالت در بازار بورس فعالیت داشته و جزو ۵۰ شرکت اصلی بازار بورس اوراق بهادار تهران می باشند این آمار متفاوت در دو بازار بورس و فرابورس قابل بررسی برای تصمیم گیران اقتصادی کشور می باشد.

در پایان  معلاملات امروز فرابورس ۸۵ نماد در محدوده مثبت ، ۱۲ نماد در محدوده بدون تغییر و ۲۱۵ نماد در محدوده منفی معامله گردید.

پیش بینی رشد شاخص در هفته آتی بعد از اصلاح اخیر

امید می رود از لحاظ تحلیل های تکنیکال شاخص بورس و شرکت های بنیادی در محدوده بین ۹۰۰۰۰۰ تا ۹۲۰۰۰۰ واحد مورد حمایت قرار گرفته و در هفته آتی شاخص کل بورس بعد از روند اصلاحی به دوران رشد خود باز گردد پیش بینی کارشناسان بورس امروز برای معاملات هفته آینده مثبت و متعادل در اکثر گروه های فعال در بازار سرمایه می باشد.

عناوین برگزیده