تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۲۷
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۱۰۶۳۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل پلیمر آریاساسول:

"آریا" برای عرضه اولیه معرفی شد/ برنامه افزایش سرمایه و چشم‌انداز عملکرد

می متالز - مدیرعامل پلیمر آریاساسول با اشاره به آخرین وضعیت مالی و عملکردی این شرکت ۴۵۸.۳ میلیارد تومانی و علل به تعویق افتادن عرضه اولیه، چشم‌انداز عملکرد و برنامه افزایش سرمایه را اعلام کردند.
"آریا" برای عرضه اولیه معرفی شد/ برنامه افزایش سرمایه و چشم‌انداز عملکرد

به گزارش می متالز، جلسه معرفی شرکت پلیمر آریا ساسول برای اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی این شرکت 458.3 میلیارد تومانی قبل از ظهر امروز با حضور امیرحسین بحرینی مدیرعامل، حامد جمالی معاون مالی شرکت، روح اله حسینی مقدم به عنوان مشاور پذیرش شرکت برگزار شد تا این شرکت آماده عرضه اولیه 4 درصدی سهام در بازار دوم معاملات برای فردا باشد.

براین اساس، بحرینی با اشاره به اینکه پلیمر آریا ساسول در بسیاری از حوزه های صنعت پتروشیمی حضور دارد، گفت: این مجتمع بزرگ تولیدی اتیلن و پلی اتیلن با ظرفیت 1.85 میلیون تن در سال مشغول به فعالیت است. کسب وکار این شرکت پایدار و سودآور است که نکته بسیار مهمی در این صنعت بشمار می رود بدین معنی که شرکت در چهار سال متوالی توانسته ظرفیت تولید و فروش را نزدیک به ظرفیت طراحی یا بالاتر از آن به تثبیت برساند.

وی با اشاره به اینکه، "آریا" دربین 100 شرکت برتر طی دو سال متوالی در رتبه اول حاشیه سود قرار گرفته، افزود: در کنار این سودآوری مطلوب در سنوات گذشته بیش از 90 درصد سود قابل تقسیم به فوریت بین سهامداران تقسیم شده است. بنابراین این شرکت برای بازار سرمایه جزو شرکت های جذاب محسوب می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال های 96، 97 و 98 از فرصت های برجام استفاده شد و تعمیرات اساسی کل مجتمع، رفع گلوگاه های تولیدی و افزایش 10 درصدی ظرفیت اتیلن انجام شد بنابراین این شرکت تا سال ها نیاز به تعمیرات اساسی ندارد و با به روز رسانی تجهیزات در حال تولید محصولات است.

بحرینی با اشاره به علل به تعویق افتادن عرضه اولیه سهام این شرکت پلیمری گفت: نوسان شدید در قیمت تولیدات صنعت پتروشیمی به دلیل جهانگیر شدن ویروس کرونا و خاکستری شدن وضعیت بازار در سطح جهان سبب شد در عرضه اولیه سهام تا به ثبات رسیدن قیمت تعلل کنیم. اما اکنون با توجه به رفع محدودیت‌های قرنطینه در چین به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده پلی‌اتیلن در جهان بازار بر مدار صعودی قرار گرفته و چشم‌انداز مثبتی از آن دیده می‌شود.

وی درباره چشم‌انداز عملکرد آتی آریا ساسول نیز توضیح داد: بر خلاف انتظارها با شیوع ویروس کرونا نه تنها عملکرد این شرکت منفی نشده بلکه همانطور که در صورت‌های مالی قابل مشاهده است، برنامه تولید بیشتر از ظرفیت تولید است.

بحرینی درخصوص احداث پروژه‌های آتی هم گفت: پروژه احداث یک واحد عظیم تولید پلی‌اتیلن در دست اقدام است که می‌تواند زنجیره ارزش آریا ساسول را تکمیل کند. برای تامین نقدینگی این پروژه هم از افزایش سرمایه و هم از ظرفیت بازار پولی استفاده خواهیم کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده