تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۶
بازدید: ۳۳۰
کد خبر: ۱۰۶۳۵۷
سرویس خبر : انرژی
روایت مدیر عامل آریا از تازه ترین عرضه اولیه؛

ارزش جایگزینی 2 میلیارد دلاری آریا

می‌متالز - مدیر عامل شرکت آریا ساسول در نشست آنلاین معرفی این شرکت با بیان اینکه آریا مجتمع مدرن تولیدی اتیلن و پلی اتیلن است گفت: برای ساخت چنین مجتمعی امروز باید 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری شود.
ارزش جایگزینی 2 میلیارد دلاری آریا

به گزارش می‌متالز، مدیر عامل شرکت آریا ساسول در نشست آنلاین معرفی این شرکت با بیان اینکه آریا مجتمع مدرن تولیدی اتیلن و پلی اتیلن است گفت: برای ساخت چنین مجتمعی امروز باید 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری شود.

به گزارش نبض بورس، امیرحسین بحرینی با اشاره به فروش 90 هزار میلیارد ریالی این شرکت در سال 98 گفت: این رقم نسبت به سال 97 رشد 52 ‏درصدی داشته و سود خالص 42 هزار میلیارد ریالی را برای آریا به ارمغان آورده و حاشیه سود 47 درصدی این شرکت را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه اریا ساسول را یک مجتمع بزرگ تولید اتیلن و پلی اتیلن با ظرفیت یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن در سال است، ادامه داد:: محصولات تولیدی این مجتمع عمدتا شامل اتیلن با ظرفیت یک میلیون و 100 هزار تن، انواع پلی اتیلن متوسط و سنگین با ظرفیت 375 هزار تن و پلی اتیلن سبک با ظرفیت 375 هزار تن در سال است.

بحرینی نوسان شدید در قیمت تولیدات صنعت پتروشیمی به دلیل جهانگیر شدن ویروس کرونا و خاکستری شدن وضعیت بازار در سطح جهان را دلیل تعویق عرضه این شرکت  تا زمان به ثبات رسیدن قیمت ها عنوان کرد.

وی ادامه داد: اکنون با توجه به رفع محدودیت‌های قرنطینه در چین به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده پلی‌اتیلن در جهان، بازار بر مدار صعودی قرار گرفته و چشم‌انداز مثبتی از آن دیده می‌شود.

بحرینی در مورد میزان تولید شرکت آریا ساسول در سال 98 اعلام کرد: در حوزه تولید با رشد حدود 12 درصدی نسبت به سال قبل حدود یک میلیون و 800 هزار تن اتیلن و انواع پلی ‌اتیلن سبک و سنگین و C3+‌ تولید کردیم که منجر به ثبت رکورد تولید پایدار و بالاتر از طراحی، طی ۴ سال اخیر شده است.

وی با اشاره به فروش 90 هزار میلیارد ریالی این شرکت در سال 98 گفت: این رقم نسبت به سال 97 رشد 52 ‏درصدی داشته و سود خالص 42 هزار میلیارد ریالی را برای آریا به ارمغان آورده و حاشیه سود 47 درصدی این شرکت را به همراه داشته است.

عناوین برگزیده