تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۲۷
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۱۰۶۴۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بر اساس اعلام رویترز؛

دلار عقب نشینی کرد

می متالز - شاخص دلار در معاملات امروز ریزش کرد.
دلار عقب نشینی کرد

به گزارش می متالز، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۳۸ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۹۹.۸۱۴ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۳۰ دلار اعلام شد. 

داده‌های جدید منتشر شده از منطقه یورو نشان می‌دهد که کشورهای اروپایی با حادترین بحران اقتصادی یک دهه اخیر خود مواجه شده‌اند. طبق اعلام مرکز آمار اروپا، متوسط رشد اقتصادی ۱۹ کشور عضو منطقه یورو در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با سه ماهه پایانی سال قبل ۳.۸ درصد و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳.۲ درصد کمتر شده است.  از سوی دیگر میزان تجارت خارجی کشورهای عضو منطقه یورو در ماه مارس  نسبت به مدت مشابه سال قبل با افت ۱۲.۱ درصدی مواجه شده و به ۱۵۳.۳ میلیارد یورو رسیده است.

در انگلیس نیز وضعیت چندان بهتر نیست و داده‌های منتشرشده توسط وزارت دارایی انگلیس نشان می دهد که کسری بودجه این کشور در ماه آوریل به ۶۱.۳۶ میلیارد پوند افزایش یافته است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدودا ۵.۵ برابر شده است!  بانک مرکزی انگلیس برای سال جاری، رشد اقتصادی منفی ۱۴ درصد پیش بینی کرده است و این رقم حتی از سال های زمان جنگ جهانی اول و دوم نیز منفی تر است.

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با صعود ۰.۷۶ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۲۶ دلار مبادله شد. یورو ۰.۵۲ درصد بالا رفت و با عبور از کانال ۱.۰۸  به ۱.۰۹۳ دلار رسید.

کیث تمپرتون - تحلیلگر بازار سرمایه در موسسه تاویرا سکیوریتیز - گفت: بازارها بین اخبار سیاست‌های محرک پولی، آمار جدید مبتلایان به کرونا و داده‌های بد اقتصادی گیر کرده‌اند و فکر می‌کنم این وضعیت فعلا ادامه خواهد داشت. 

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۱۴ درصد افزایش به ۱۰۷.۸۳۷ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۵۱۷ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۱۳۴ یوان چین اعلام شد.

عناوین برگزیده