تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۴۸
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۱۰۶۴۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قوه قضائیه: نگذاشتیم ۱۰۰۰ واحد تولیدی تعطیل شود!

می متالز - قوه قضائیه مدعی است از تعطیلی هزار واحد تولیدی جلوگیری کرده است.
قوه قضائیه: نگذاشتیم ۱۰۰۰ واحد تولیدی تعطیل شود!

به گزارش می متالز، اکبر حسینی ضیاء گفت: سال ۹۶ ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه تشکیل شد تا در این ستاد دو هدف مهم مبارزه با مفاسد اقتصادی و حمایت حقوقی و قضایی از فعالان اقتصادی دنبال شود.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر دادگاه‌های ویژه رسیدگی به پرونده مفسدان و اخلال گران اقتصادی یکی از خروجی‌های این ستاد است.

مسئول دبیرخانه ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه گفت: رئیس قوه قضائیه بار‌ها تاکید کرده هیچ کارگاهی تعطیل نشود و هیچ کارگری نیز نباید از کار بیکار شود بنابر این یکی از وظایف این دبیرخانه ارتباط مستمر با فعالان اقتصادی است که مشکلات آن‌ها شناسایی و پیگیری شود.

آقای حسینی ضیاء ادامه داد: برای انسجام فرآیند پیگیری مطالبات فعالان اقتصادی در حوزه حقوقی و قضایی سامانه‌ای به نام «حامی» با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه طراحی شده و قابلیت دسترسی در سراسر کشور بوجود آمده است.

وی گفت: فعالان اقتصادی می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند و کد کاربری بگیرند تا بتوانند مشکلات خودشان را در این سامانه ثبت کنند.

مسئول دبیرخانه ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه افزود: تاکنون بیش از ۳ هزار فعال اقتصادی در سامانه حامی ثبت نام کرده اند و بیش از ۵۰۰ درخواست مساعدت و حمایت حقوقی - قضایی نیز به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی ارسال شده است.

آقای حسینی ضیاء تاکید کرد: با توجه به توصیه مؤکد رئیس قوه قضائیه برای حمایت از فعالان اقتصادی تا امروز با همین حمایت‌ها از تعطیلی هزار واحد تولیدی و اقتصادی پیشگیری شده است.

عناوین برگزیده