تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۳
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۱۰۶۴۳۰

نرخ بلیت هواپیما در ایام تعطیلات گران نشد

می متالز - سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: نرخ بلیت هواپیما با توجه به تعطیلات عید فطر گران نشد و قیمت‌ها برابر با نرخنامه بود.
نرخ بلیت هواپیما در ایام تعطیلات گران نشد

به گزارش می متالز، رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تمامی نرخ‌های بلیت هواپیما در مسیرهای مختلف هوایی برابر با نرخنامه اعلام شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی است گفت: هیچ کدام از شرکت‌های هواپیمایی حق ندارند نرخ بلیت خود را بالاتر از کف و سقف تعیین شده به فروش برسانند.

او ادامه داد: بر اساس نرخنامه تعیین شده کف و سقف قیمتی برای تمامی مسیرها مشخص شده و شرکت‌های هواپیمایی در این زمینه حق ندارند بالاتر از نرخنامه بلیت را بفروشند و با توجه به تعطیلاتی که داشته‌ایم و همین طور تعطیلات پیش رو نظارت کامل از سوی بازرسان سازمان هواپیمایی کشور انجام می‌شود.

جعفرزاده اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی ملزم هستند تمامی پروتکل‌های بهداشتی را بیش از گذشته و جدی‌تر از قبل رعایت کنند و هیچ کدام از مسافران و یا مهمانداران هواپیما حق ندارند بدون ماسک و یا دستکش سوار هواپیما شوند، از سوی دیگر در تمامی بخش‌های هوایی هم به صورت کامل و مستمر ضدعفونی انجام می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به اینکه شرکت‌های هواپیمایی الزاما باید براساس نرخ‌های که تعیین شده بلیت را به مسافران بفروشند افزود: هیچ بازار سیاهی در بخش هوایی وجود ندارد و یا ایجاد نشده و نرخ‌ها تغییر و یا افزایشی نداشته است.

او توضیح داد: مسافران در صورت مشاهده افزایش قیمت و یا تخلف به سایت سازمان هواپیمایی کشوری گزارش دهند و در صورتی هم که بازرسان ما تخلف و یا گران فروشی را در دفاتر مسافری و یا گردشگری مشاهده کنند قطعا با آن برخورد خواهند کرد.

جعفرزاده همچنین به استقبال مسافران از سفرهای هوایی هم اشاره کرد و گفت: با برداشته شدن محدودیت‌های بین استانی و اتمام ماه رمضان میزان سفر در مسیر هوایی به عنوان یکی از بازوهای گردشگری بیشتر شده است.

جعفرزاده اظهار کرد: از آن جایی که ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت برخی از کسب و کارها مانند رستوران‌ها و برخی خدمات را در داخل کشور برای بسیاری از استان‌ها مجاز دانسته و آن‌ها فعالیت‌شان را از سر گرفته‌اند، تقاضا برای سفر به این مناطق افزایش پیدا کرده است.

او افزود: این مسائل سبب شده است که سفرهای هوایی و فعالیت ایرلاین‌های داخلی و فرودگاه‌ها به مرور افزایش یابد که البته همه این‌ها با رعایت تمامی پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین دلایل برای افزایش تدریجی سفرهای هوایی و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی برداشته شدن محدودیت‌ها البته با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی در استان‌های مختلف است، اما در کنار آن نباید تمام شدن ماه رمضان را هم نادیده گرفت چرا که هر ساله در ماه رمضان سفرهای هوایی کمتر از ماه‌های دیگر می‌شود.

جعفرزاده در پایان بیان کرد: برای بهبود کامل وضعیت صنعت حمل‌ونقل هوایی و و بازگشتن سفرهای هوایی به حالت طبیعی قبل از گسترش ویروس کرونا، باید منتظر ماند و صبر کرد تا بسیاری دیگر از عوامل موثر در این زمینه بهبود پیدا کنند.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده