تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۳
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۱۰۶۴۳۱
سرویس خبر : زمین شناسی

پیام رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور به مناسبت هفته معدن

می‌متالز - به گزارش روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور، هرساله شروع ماه خرداد،‌ با نام معدن و معدنکاری عجین و همراه می‌شود. همواره از معدن و‌ صنایع معدنی به‌عنوان‌ یکی از عوامل مهم در تولید ناخالص ملی در این سرزمین پهناور نام برده شده ‌است و درگذر زمان و با توجه به چرخش‌های اقتصادی در جهان و بالتبع آن در ایران، نقش پررنگ‌تری نیز به‌خود گرفته است.
پیام رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور به مناسبت هفته معدن

به گزارش می‌متالز، نقش معدن در اقتصاد جهان، خاص و منحصر‌به‌فرد است و نه تنها از آن به‌عنوان یک عامل مهم و حیاتی در افزایش تولید ناخالص داخلی و عامل رشد اقتصادی نام برده می‌شود، بلکه سهم معناداری نیز در ایجاد فرصت‌های شغلی و کاهش فقر در کشورها دارد؛ همچنین مشارکت موثر معدن و صنایع معدنی در اقتصاد کشورها می تواند در تامین اهداف توسعه پایدار جهان نیز کمک شایانی نماید.

البته در این میان وظیفه حاکمیتی دولت به عنوان تنظیم کننده پایه‌ اکتشاف، بسیار  مهم و حیاتی بوده و نقش مهمی در توانمند‌سازی نهادها، سرمایه‌گذاران خصوصی، بخش‌های خدماتی مرتبط با بخش معدن، تشکل‌های مربوط، دانشگاه‌ها و‌ موسسات تحقیقاتی دارد که در جای خود بسیار به آن پرداخته‌ایم.

اما در این هنگامه، بیشتر روی سخن بنده، به تمامی تلاشگران این عرصه است که در سال‌های گذشته با همت و ازخودگذشتگی مثال‌زدنی، علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه دشمنان، نقش موثری در ارتقا نقش معدن در کشور داشته‌اند؛ ‌وظیفه خود می‌دانم ضمن تبریک هفته معدن، از تلاش‌های آنان قدردانی کرده و  اطمینان خاطر ‌دهم که مجموعه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، همواره در جهت رونق این صنعت قدیمی و ریشه‌دار کشور گام برداشته و در کنار سایر خواهران و برادران فعال این حوزه، همچون گذشته به تلاش و فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد.
در پایان از درگاه پروردگار متعال، سلامتی، صحت و توفیق خدمتگزاری تمامی زحمت‌کشان این عرصه را خواستارم.

علیرضا شهیدی
رییس‌سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور

عناوین برگزیده