تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۱
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۱۰۶۴۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فردا دو عرضه اولیه انجام می شود

بازدهی بورس به 3.4- درصد رسید

می متالز - شاخص کل بازار سرمایه امروز بیش از 33 هزار واحد افت کرد و به رقم 926 هزار و 688 واحد رسید.
بازدهی بورس به 3.4- درصد رسید

به گزارش می متالز، شاخص کل بازار سرمایه امروز تا پیش از ساعت 13،  با 31 هزار و 164 واحد افت، از کانال 959 هزار واحد به کانال 928 هزار واحد سقوط کرد. بازدهی شاخص کل امروز در ششم خردادماه به 3.41- درصد رسید. امروز بازدهی شاخص کل هم وزن 1.78- درصد، و بازدهی شاخص قیمت هم 3.41- درصد اعلام شده است. شاخص صنعت امروز با افت 27 هزار واحدی به کانال 811 هزار واحد رسید درحالیکه رقم این شاخص در زمان بازگشایی بازار 823 هزار واحد بود.

معاملات نماد شرکت های صنایع پتروشیمی فارس، فولاد مبارکه، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی گل گهر، مخابرات ایران و معدنی،  صنعتی چادرملو و پتروشیمی پارس باعث سقوط شاخص کل شده است. در مقابل معاملات نماد شرکت های سرمایه گذاری ملی ایران، بانک کارآفرین، باما، نفت پارس و نفت سپاهان از افت بیشتر شاخص جلوگیری کرده است.

افت امروز شاخص کل بازار سرمایه ناشی از تلاش بخشی از سهامداران برای فراهم کردن نقدینگی و خرید در عرضه های اولیه روز چهارشنبه است. سهام عرضه های اولیه در سال گذشته بیش از 30 درصد سوددهی داشته و به عنوان محل امن برای سهامداران تازه وارد در نظر گرفته می شود. فردا قرار است سهام  دو شرکت زرماکاراون و پلیمر آریا ساسول با نمادهای آریا1 و غزر در بازار عرضه شود.

در عرضه اولیه شرکت پلیمر آریاساسول با نماد «آریا۱» به هر کد معاملاتی ۱۰۰ سهم در دامنه قیمتی ۶۵ هزار و ۱۱ ریال تا ۶۵ هزار و ۱۱۹ ریال تعلق می‌گیرد. شرکت زرماکارون نیز ۱۲ درصد از سهام  خود را در تاریخ  در بازار بورس تهران عرضه خواهد کرد. در عرضه اولیه شرکت صنعتی زر ماکارون با نماد «غزر» به هر کد معاملاتی حداکثر ۱۵۰ سهم در دامنه قیمتی ۴۳ هزار ریال تا ۴۵ هزار و ۵۰۰ ریال تعلق می‌گیرد.

عناوین برگزیده