تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۷
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۱۰۶۴۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازرسی از ۱۰ هزار واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری

می متالز - امسال تاکنون ۱۰ هزار واحد صنفی چهارمحال و بختیاری بازرسی شدند.
بازرسی از ۱۰ هزار واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش می متالز، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری، گفت: فروردین و اردیبهشت امسال۱۰هزاربازرسی ازاصناف این استان انجام شده است.

سجاد رستمی افزود: در این بازرسی‌ها ۳۳۲ تخلف کشف و برای ۲۸۸صنف پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه ۳۳ واحد صنفی فعال در استان در دو ماه اخیر بیشتر از سه تخلف مرتکب شده‌اند، گفت: از این تعداد ۱۰ واحد صنفی دارای بیشترین تخلفات پلمپ و مشخصات این واحدها از سوی رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رستمی، بیشترین تخلف صورت گرفته از سوی اصناف استان را نبود برچسب قیمت اعلام کرد و گفت: کم‌فروشی، گرانفروشی، تقلب، احتکار و بی‌توجهی در رعایت مسائل بهداشتی از دیگر تخلفات اصناف استان بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۳ مورد شکایت مردمی به این سازمان رسیده که از این تعداد ۲۳۱ پرونده رسیدگی شده است.

رستمی با بیان اینکه جریمه‌هایی که برای اصناف متخلف در نظر گرفته شده است از بازدارندگی لازم برخوردار نیست، افزود: این موضوع می‌طلبد در خصوص میزان جریمه‌ها در قانون بازنگری شود.

هم اکنون ۳۴ هزار واحد صنفی شامل ۶ هزار و ۲۰۷ واحد تولیدی، ۱۶ هزار و ۳۳ واحد توزیعی و هشت هزار و ۲۹۸ واحد خدماتی در چهارمحال و بختیاری فعال است.

عناوین برگزیده