تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۵۰
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۱۰۶۴۸۳
سرویس خبر : انرژی

کاهش ۱۰ درصدی تقاضای سالانه نفت

می متالز - مرکز تحقیقات مشاوره‌ای «ریستاد انرژی» پیش‌بینی کرد که تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۰ به میزان ۸/ ۱۰درصد کاهش خواهد یافت.
کاهش ۱۰ درصدی تقاضای سالانه نفت

به گزارش می متالز، مرکز انرژی ریستاد، کاهش ۸/ ۱۰ درصدی تقاضای نفت معادل ۷/ ۱۰ میلیون بشکه بیشتر نسبت به سال گذشته میلادی را برای سال ۲۰۲۰ میلادی پیش‌بینی می‌کند. برآوردهای مرکز ریستاد انرژی نشان می‌دهد که کل تقاضای نفت در سال ۲۰۱۹ تقریبا ۵/ ۹۹ میلیون بشکه در روز بوده که اکنون پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۸/ ۸۸ میلیون بشکه در روز کاهش یابد. همچنین انتظار می‌رود تقاضا برای نفت در ماه می‌(خرداد) با ۱/ ۲۱ درصد کاهش به ۹/ ۷۷ میلیون بشکه در روز برسد. میزان تقاضا در ماه ژوئن (تیر) نیز با ۵/ ۸۴ میلیون بشکه در روز پیش‌بینی شده که با کاهش ۱۴ درصدی همراه است.

در ادامه این مرکز پیش‌بینی کرده که کل تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۱ نیز به‌طور متوسط ۱/ ۹۸ میلیون بشکه در روز باشد. برآوردهای مرکز ریستاد انرژی حاکی از آن است که کل تقاضای نفت در ایالات‌متحده برای سال ۲۰۲۰ با ۱/ ۲ میلیون بشکه در روز به ۴/ ۱۸ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت. همچنین تخمین زده می‌شود که تقاضای نفت در آمریکا در ماه ژوئن با افت ۱/ ۱۵درصدی به ۵/ ۱۷ میلیون بشکه در روز کاهش یابد. در سال ۲۰۲۱ نیز انتظار می‌رود که کل تقاضای نفت در ایالات‌متحده به‌طور متوسط ۹/ ۱۹ میلیون بشکه در روز و تقاضای سوخت جاده‌ای ۸/ ۱۰ میلیون بشکه در روز باشد.

عناوین برگزیده