تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۱
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۱۰۶۵۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

یک هزار و ۳۳۴ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت

می متالز - محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: استان زنجان حدود ۱.۳ درصد از مساحت و جمعیت کشور را دارد، اما وضعیت این استان در بسیاری از ویژگی‌ها و شاخص‌ها بالاتر از میانگین کشوری است.
یک هزار و ۳۳۴ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت

به گزارش می متالز، صالحی‌نیا با بیان این مطلب در نشست بررسی اجرای طرح توسعه مجتمع کاغذ سازی راشا کاسپین ایرانیان در شهرک صنعتی اشراق زنجان، افزود: سهم استان زنجان به لحاظ اشتغال، شمار واحدهای درحال ساخت، شمار شهرک‌ها و نواحی صنعتی و زمین‌های ثبتی بیش از ۲ درصد کشور است که نشان می‌دهد از منظر تولید و سرمایه‌گذاری، شرایط بهتری نسبت به استان‌های دیگر دارد.

وی افزود: سهم این استان از آب و برق تأمینی در شهرک‌های صنعتی نیز به ترتیب بالای سه و چهار درصد است که گویای اقدامات بسیار مهم و تلاش‌های ارزنده در حوزه تولید و صنعت دارد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: سال گذشته برای بازگرداندن ۱۴۰۰ واحد تعطیل به چرخه تولید، هدف گذاری شده بود که در پایان سال با تحقق بیش از ۹۲ درصدی، یک هزار و ۳۳۴ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت.

صالحی‌نیا ادامه داد: از این میزان، ۳۰ واحد تولیدی، شامل استان زنجان بود که در این بخش نیز سهم زنجان ۲.۴ درصد کشور است.

وی درخصوص طرح توسعه شرکت راشا کاسپین نیز خاطرنشان کرد: برای کمک به رونق تولید و ایجاد اشتغال تا جایی که قانون اجازه دهد، مساعدت و همراهی لازم را با واحدهای تولیدی خواهیم داشت، اما باید با منطق رفتار کرده و موارد قانونی نیز درنظر گرفته شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: خواسته‌های مسوولان این واحد تولیدی و پیشنهادات و دغدغه‌های مدیران دستگاه‌های مربوطه را به اتفاق و با هماهنگی، بررسی کرده و با جمع‌بندی در نهایت، اجرا و عملیاتی می‌کنیم.

صالحی‌نیا از اهتمام ویژه استاندار زنجان و اقدامات صورت ‌گرفته در این استان در ارتباط با تشکیل کارگروه جهش تولید و تدوین نقشه راه، قدردانی کرد.

عناوین برگزیده