تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۵۵
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۱۰۶۵۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در روز ریزش ۳۳ هزار و ۷۰۷ واحدی شاخص رخ داد:

معاملات مشکوک دو بانک، "خودرو"، پتروشیمی فرابورسی، غول معدنی + ۱۰ نماد

می متالز - در روز ریزش ۳۳ هزار و ۷۰۷ واحدی شاخص، دو بانک، ایران خودرو، پتروشیمی فرابورسی، غول معدنی و ۱۰ نماد دیگر مشمول معاملات مشکوک شدند.
معاملات مشکوک دو بانک، "خودرو"، پتروشیمی فرابورسی، غول معدنی + ۱۰ نماد

به گزارش می متالز، در جریان معاملات دومین روز کاری هفته، بازار سهام با فشار نسبی فروش در اکثر گروه ها آغاز به کار کرد به طوری که در ادامه روند اصلاحی قبل و با توجه به خبر آزاد سازی بخشی از سهام عدالت با فشار فروش خصوصا در نمادهای بزرگ همراه شد و در نهایت نماگر بازار با ریزش 33 هزار و 707 واحدی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب بیش از 6.8 هزار میلیارد تومان در بورس و 6.2 هزار میلیارد تومان در فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات به ایران خودرو با داد و ستد بیش از 3 میلیارد سهم و بانک تجارت، فولاد مبارکه، پالایشگاه اصفهان به همراه بانک پارسیان با تقاضای 452، 355، 246 و 246 میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد 15 شرکت با داد و ستد 16 تا سه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، شرکت سیمان ساوه حاضر در بازار دوم معاملات فرابورس ضمن رشد 1.8 درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد بیش از 26.8 میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های پتروشیمی مارون، کمباین سازی ایران، ایران خودرو، بانک گردشگری، داروسازی تولید دارو، معدنی دماوند، سنگ آهن گهر زمین، مهندسی و ساختمان صنایع نفت، اشتاد ایران، هتل پارسیان کوثر اصفهان، فرآورده های نسوز پارس، مارگارین، شیشه دارویی رازی و بانک ایران زمین مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور دو بانک، ایران خودرو، پتروشیمی فرابورسی، غول معدنی و 10 شرکت بورسی و فرابورسی دیگر از جمله نکات جالب این فهرست بود.

برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard365.com مراجعه کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده