تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۸
بازدید: ۲۹۸
کد خبر: ۱۰۶۶۲۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
براساس تصمیمات مجمع به تصویب رسید

تقسیم ۲۴۱۳ ریالی سود به ازای هر سهم مس باهنر

می متالز - مجمع عمومی سالانه مس باهنر به‌دلیل انتقال دفتر مرکزی به محل مجتمع، برای نخستین بار در کرمان و در محل این شرکت با حضور ۷۸ درصد سهامداران تشکیل شد.
تقسیم ۲۴۱۳ ریالی سود به ازای هر سهم مس باهنر

به گزارش می متالز، در این مجمع تقسیم مبلغ ۲ هزار و ۴۱۳ ریال سود به ازای هر سهم به تصویب رسید. درحالی‌که قانون برگزاری مجامع در شرایط بیماری کرونا سبب شد تا این مجمع با رعایت موازین بهداشتی در شرایطی با حضور فیزیکی ۴۰ نفر و به‌صورت آنلاین با مشارکت بیش از ۱۱۳ نفر برگزار شود؛ در ابتدای جلسه مجید ضیایی مدیرعامل مس باهنر گزارشی از وضعیت فعالیت‌های صورت گرفته در سال گذشته را ارائه و سپس به برخی از برنامه‌های پیش روی این شرکت در سال ۹۹ اشاره کرد.

 مدیرعامل شرکت مس باهنر از دستیابی شرکت به مبلغ فروش سه هزار و ۳۱۹ میلیارد و دو میلیون ریال در سال ۹۸ خبر داد و گفت: فروش مس باهنر با ۱۴۵ درصد رشد در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ همراه است.این درحالی است که رشد تناژ فروش داخلی شرکت ۵/ ۱۳ درصد و رشد صادرات آن ۱۳ درصد را نشان می‌دهد. ضیایی افزود: افزایش صادرات «فباهنر» در سال ۹۸ درحالی رخ داده که روند ۶ ماهه نخست همان سال حکایت از کاهش ۵۰ درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ دارد. در همین حال سود خالص شرکت ۲۷۰ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ تجربه کرد. مدیرعامل مس شهید باهنر از تولید، بازارسازی و فروش دو محصول جدید در سال ۹۸ خبر دادو گفت: دو محصول کی بلانک و BSN۷۲ در سال گذشته وارد فهرست اقلام تولیدی از سوی مس باهنر شد. وی یادآور شد: رقم سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های تصویب شده در سال گذشته معادل ۴۰ میلیارد تومان بوده است. ضیایی با اشاره به این مطلب که مس باهنر تولید‌کننده انواع فرآورده‌های مسی وآلیاژهای مسی و برنجی است گفت: تولید لوله‌های آلیاژی همزمان با فعالیت گسترده ارتباطی در معرفی و جذب نیاز لوله‌های آلیاژی و ارتباط موثر با نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها، منجر به عدم خروج ارز از کشور به میزان ۳ میلیون دلار در سال شد. وی تصریح کرد: علاوه بر این جلوگیری از واردات لوله‌های آلیاژی از سوی وزارت صمت در سال رونق تولید، مزید بر علت شد تا مانع از خروج سالانه ارز از کشور در شرایط حساس کنونی و کمبود ارز در کشور شود.

مدیرعامل مس باهنر تاکید کرد که افزایش ظرفیت تولید کارخانه لوله مسی با استفاده از توان کارشناسان داخلی و خارجی در دستور کار سال ۹۹ قرار دارد. او در همین حال یکی از اقدامات راهبردی را برای مس باهنر، کاهش دوره وصول مطالبات تا پایان سال از ۴۷ روز به ۳۶ روز دانست. وی به افزایش سهم بازار داخلی در برخی گروه‌های محصول اشاره کردو گفت: این امر درحالی در برنامه شرکت مس باهنر قراردارد که شرایط نامناسب تولید و تشدید تورم رکودی در کشور وجود دارد. وی افزود: تولیدات شرکت مس باهنر در کارخانه‌های ذوب و ریخته‌گری، نورد، اکستروژن و کشش، تولید لوله مسی و سکه‌زنی متمرکز است که افزایش ظرفیت تولید محصولات و تولید محصول خاص را در این راستا در برنامه سال‌جاری دارد. ضیایی درباره طرح سکه‌زنی فباهنر ضمن اشاره به این مطلب که به‌دنبال حذف چهار صفر از واحد پولی کشور خط تولید سکه‌زنی در شرکت مس شهید باهنر بعد از دو سال به مدار تولید بازمی‌گردد، افزود: برآورد از سرمایه‌گذاری در طرح سکه‌زنی معادل ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان (حدود ۵ میلیون یورو) است و برای تامین بخشی از این رقم افزایش سرمایه از محل مطالبات سهامداران ضروری است. وی درباره آینده صنعت مس کشور با توجه به سند چشم‌انداز کشور در افق ۱۴۰۴ و مطابق قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، تصریح کرد: دولت موظف است موضوعات خاص بخش پیش روی معدن و صنایع معدنی را در بودجه سالانه اعمال کند؛ همچنین سهم بخش صنعت و معدن از تسهیلات پرداختی بانک‌ها سالانه در اجرای قانون حداقل ۴۰ درصد پیش‌بینی شده که رشد متوسط تولید ناخالص داخلی ۸ درصد و رشد متوسط سرمایه‌گذاری ۱/ ۲۶ درصد پیش‌بینی شده است. براین اساس با توجه به سند چشم‌انداز و افزایش تقاضای مصرف مس می‌توان آینده روشنی برای صنعت مس کشور تصور کرد. از دیگر تصمیمات این مجمع ابقای هیات‌مدیره حقوقی شرکت بدون تغییر برای مدت دو سال دیگر بود.

عناوین برگزیده