تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۳۹
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۱۰۶۶۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
صف‌های میلیاردی خرید سهام خودروسازان تبدیل به صف فروش شدند

زیان 6هزار میلیارد تومانی سهام ‌داران خودرویی در یک‌روز

می‌متالز - ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 175 هزارو 589 میلیارد تومان شد، این در حالی است که روز شنبه ارزش‌کل خودرویی‌ها بالغ‌بر 181‌هزارو 756 میلیارد تومان شد.
زیان 6هزار میلیارد تومانی سهام ‌داران خودرویی در یک‌روز

به گزارش می‌متالز، روز گذشته و در جریان داد‌و‌ستدهای گروه خودرویی شرکت‌های خودروساز متوقف شدند، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، ایران‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، نیرو‌محرکه، پارس‌خودرو، آهنگری تراکتورسازی ایران، سرمایه‌گذاری رنا، صنایع ریخته‌گری ایران، رادیاتور ایران، محورسازان ایران‌خودرو، فنرسازی زر و ایران‌خودرو‌دیزل منفی خوردند و در مقابل نمادهای رینگ سازی مشهد، الکتریک خودرو شرق و تولید محور خودرو مثبت شدند. همچنین روز سه‌شنبه در گروه خودرویی طی 140هزار نوبت معاملاتی 3میلیارد و 355 میلیون سهم به ارزش 667میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 175 هزارو 589 میلیارد تومان شد، این در حالی است که روز شنبه ارزش‌کل خودرویی‌ها  بالغ‌بر 181‌هزارو 756 میلیارد تومان شد. به‌بیان‌دیگر در یک روز بیش‌از 6 هزار میلیارد تومان از سرمایه سهام‌داران خودرویی کم شد و آن‌ها زیان روبه‌رو شدند.
بر اساس این گزارش، همچنین شاخص‌کل بورس تهران در روز سه‌شنبه با کاهش بیش‌از 33 هزار واحدی در تراز 926 هزار واحدی قرار گرفت. در این رابطه بعد از رشدهای چشمگیری که بازار تجربه کرد، سهامداران تصمیم به فروش سهم‌‍‌ها و شناسایی سود گرفتند و فشار فروش اصلی در بازار طی چند روز اخیر بر‌همیـــن اساس ایجاد شد. 
این در حالی است اکنون که بازار وارد فاز اصلاحی شده اما باید مدیریت بازار به‌گونه‌ای باشد که بعد از منطقی شدن قیمت‌ها و انجام معاملات و دست به دست شدن سهم‌ها، به مرور قیمت‌ها برای موج حرکــــــت بعدی آماده شوند. همچنین نقدینگی وارد‌شده به بازار از سوی تازه‌واردانی است که تحلیل درستی از بازار ندارند، بنابراین در کنار هیجان، این نقدینگی‌ها باید به‌گونه‌ای مدیریت شوند که اتفاق ناخوشایندی برای بازارسهام رخ ندهد.

عناوین برگزیده