تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۳
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۱۰۶۷۵۵
سرویس خبر : انرژی
گیلانی:

بحران آب در خوزستان به دلیل مشکلات زیرساخت شبکه آب و فاضلاب است

می متالز - منتخب مردم شوشتر و گتوند در مجلس یازدهم عنوان کرد: زیرساخت های شبکه آب و فاضلاب استان خوزستان مشکلات جدی دارد.
بحران آب در خوزستان به دلیل مشکلات زیرساخت شبکه آب و فاضلاب است

به گزارش می متالز، سهراب گیلانی، در خصوص مشکلات تامین آب شرب استان خوزستان گفت: اتفاقاتی که در استان خوزستان به دلیل کم آبی در حال وقوع است به دلیل عدم رسیدگی به زیرساخت های آب استان است که مجمع نمایندگان استان خوزستان در اواخر سال 1396 با وزیر وقت نیرو و رییس سازمان برنامه وبودجه جلسات متعددی را برگزار کرد و ایشان پذیرفتند که منابع لازم برای بهبودی شرایط آب شرب وشبکه آب و فاضلاب استان در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد تا اقدامات لازم صورت گیرد.

منتخب مردم شوشتر وگتوند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه مبلغ 13 هزار میلیارد تومان برای شبکه آبرسانی استان و بهبود شبکه آب و فاضلاب خوزستان در نظر گرفت که باید طی مدت 3 سال طرح های مصوب شده اجرایی شود که بر اساس طرح مصوب شده،باید شبکه های فرسوده فاضلاب بازسازی شده ومنبع تولید وتوزیع آب در خوزستان به شکل درست و نوین ایجاد شود.

وی افزود: متاسفانه در بسیاری از نقاط استان خوزستان آب شرب پایدار و بهداشتی وجود ندارد و طبق گزارشات واصله و مشاهدات میدانی در بسیاری از روستاها، مردم از آب چاه استفاده می کنند که این وضعیت و شرایط به هیچ وجه قابل پذیرش برای مردمی که دارای رودخانه های پر آب و منابع آبی سرشار اند، نمی باشد.

گیلانی بیان کرد: اتفاقات و اعتراضاتی که در برخی از نقاط استان خوزستان به دلیل نبود آب شرب کافی برای مردم صورت گرفته است، به دلیل عدم اهتمام جدی مسوولان ذی ربط است که متاسفانه اقدامات لازم را صورت نمی دهند و باعث عصبانیت مردم و بروز اعتراضات در این خصوص شده است.

منتخب مردم شوشتر وگتوند در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: از مسئولان دولتی به ویژه وزارت کشور و نیرو انتظار می رود که در جهت رضایتمندی مردم قدم برداشته و موانع موجود را مرتفع کنند زیرا حق هر انسانی نوشیدن آب شرب سالم وپایدار است؛ بنابراین باید اقدامات در سریع ترین زمان ممکن صورت گیرد تا اعتراضات مردم فروکش کند.

عناوین برگزیده