تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۹
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۱۰۶۸۹۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

قیمت امروز تیر آهن و هاش

می متالز - شرکت بازرگانی آیرومارت با بیش از ۳۵ سال سابقه به مشتریان خود در زمینه‌ مشاوره فنی مهندسی، ارائه مشاوره فنی خرید، متره و برآورد مصالح فولادی و ... خدمات ارائه می‌دهد.
قیمت امروز تیر آهن و هاش

به گزارش می متالز، شرکت بازرگانی آیرومارت فعال در صنعت فولاد و پیشرو در تأمین و فروش مقاطع فولادی در سراسر کشور با بیش از ۳۵ سال سابقه در بازار داخلی و خارجی در کنار فعالیت درخور توجه در تجارت فولاد، گروهی از برترین مشاوران کشور را در حوزه مهندسی و تجارت گردهم آورده و به مشتریان خود خدمات ارزنده‌ای در زمینه‌های مشاوره فنی مهندسی به صنایع فولادی در تأمین و بهینه‌سازی مصرف مواد اولیه، ارائه مشاوره فنی خرید، متره و برآورد مصالح فولادی در پروژه‌های عمرانی و خدمات مشاوره و طراحی بهینه در حوزه اسکلت‌های فلزی و سازه‌های خاص ارائه می‌نماید.

همه چیز درباره تیرآهن و هاش

یکی از پرکاربردترین پروفیل‌های مورد استفاده در سازه‌های ساختمانی و صنعتی تیرآهن است. در واقع وظیفه اصلی تیرها تحمل تنش‌های حاصل از نیروی برشی و لنگر خمشی ناشی از بارهای وارد بر آن و وزن خود تیر است. تیرآهن مستقیماً از نورد گرم شمش‌های فولادی تولید می‌شود و در ایران کارخانه‌های معدودی به دلیل چالش‌های سنگین در این مقوله دست به تولید تیرآهن زده‌اند و تنها تولیدکننده هاش در ایران کارخانه ذوب‌آهن اصفهان است و مابقی نیاز داخلی برای این محصول از کشورهای جنوب شرق آسیا مانند چین و اروپا تأمین می‌گردد. بنابراین قیمت امروز تیرآهن به علت وارداتی بودن حجم عمده آن تا حدودی بر اساس قیمت دلار تعیین می‌شود و در طول دو سال گذشته با تغییرات لحظه‌ای بسیاری مواجه شده است.

کنسرسیوم آیرومارت با تکیه بر تجربه خود و ارتباطات وسیع با تولیدکنندگان فولاد کشور، در وب سایت بخش فولاد خود قیمت‌های به روز خود را منتشر می‌نماید و از طرفی مشاورین فروش این شرکت نیز بهترین قیمت لحظه‌ای تیرآهن و هاش را به شما ارائه خواهند کرد.

انواع تیرآهن

کاربردهای متفاوت در طول سالیان دلیل طراحی و ساخت انواع محصولات فولادی به خصوص در بخش تیرآهن است، نیاز بشر در صنایع مختلف باعث می‌شود تیرآهن‌ها بر اساس شکل ظاهری و استاندارد تولید به ۳ گروه اصلی زیر تقسیم شوند:

تیرآهن IPE

این تیرآهن‌ها با استاندارد اروپایی یکی از پرکاربردترین محصولات فولادی در سازه‌های مرتفع و همچنین صنایع درگیر با نیروهای خمشی سنگین است و به شکل I هستند و از سایز ۸۰ تا ۶۰۰ میلی‌متر تولید می‌گردند. ضخامت بال این تیرآهن‌ها در ابتدا و انتهای آن یکسان است. عمده کارخانه‌های ایران از این استاندارد تولید تبعیت می‌کنند. بازرگانی آیرومارت ضمن پوشش تمامی این محصولات اقدام به اعمال تست‌های کنترل کیفیت برای هر رده از آنها کرده است. این نوع تیرآهن در کنار برخی از سایزهای هاش پرکاربردترین نوع این مقطع در ایران هستند.

قیمت این محصول را می‌توانید در وب سایت آیرومارت مشاهده نمائید، یا با یک تماس (۰۲۱۴۵۳۰۶) در کنار مشاوره رایگان از قیمت روز محصولات فولادی باخبر شوید.

تیرآهن IPB

تیرآهن بال پهن یا هاش با آلیاژی اصلاح شده در سایزهای ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌متر، در دو وزن سبک و سنگین تولید می‌شوند. به دلیل تساوی بال‌های این نوع تیرآهن، در بازار آهن ایران به «هاش» نیز شهرت دارد. مصرف عمومی هاش (H) عمدتاً در سازه‌های مرتفع به عنوان ستون است. در سازه‌های صنعتی از جمله ساخت دکل‌های نفتی، به عنوان ساختمان سازه یا structure کاربرد دارد. در ایران کارخانه ذوب‌آهن اصفهان تنها کارخانه تولید کننده این محصول محسوب می‌شود. قیمت تیرآهن هاش سبک و سنگین نیز تفاوت محسوسی با یکدیگر دارند.

تیرآهن INP

یکی از محصولات وارداتی حوزه فولاد است که براساس استانداردهای روسیه و چین تولید می‌شود. سایز این تیرآهن‌ها نیز ۸۰ تا ۶۰۰ میلی‌متر است و ضخامت بال آن با فاصله گرفتن از جان کاهش می‌یابد. یعنی بر خلاف نوع معمولی لبه‌های این نوع تیرآهن گرد است. تیرآهن در این استاندراد چندان کاربرد ندارد و به جای آن در اکثر موارد از تیرآهن IPE استفاده می‌شود. قیمت این نوع مقطع نیز متفاوت از قیمت تیرآهن معمولی است.

فرآیند تولید تیرآهن

روش‌های نورد تیرآهن اساساً به دو فرآیند تقسیم می‌شود که بسته به نوع مواد مورد استفاده که فرم‌های از پیش شکل داده شده I شکل یا اسلب‌های مستطیلی باشد متفاوت است. به این ترتیب در کارخانه‌های صنعتی بزرگ ماده اولیه تولید تیرآهن در سایزهای مختلف شمش فولادی است. به همین دلیل قیمت تیرآهن بر پایه قیمت شمش فولادی تعیین می‌شود.

به طور کلی فرآیند تولید با پیش گرم شمش فولادی شروع می‌شود. پیش گرم مشابه سایز خطوط تولید معمولاً در کوره‌های گامی انجام می‌شود. پس از پیش گرم یک مرحله تغییر شکل شدید روی شمش انجام می‌شود که به نورد سنگین معروف است. اینکار سطح مقطع شمش را به شکل فرم I نزدیک و همزمان طول شمش نیز افزایش پیدا می‌کند. در مراحل بعدی نورد با دقت ابعادی بالایی انجام می‌شود. با عبور از چندین دروازه نورد سبک تیرآهن با سطح مقطع نهایی تولید می‌شود و پس از خنک شدن نسبی تیرآهن یک مرحله اتوکاری یا ironing انجام می‌شود تا محصول تولیدی عاری از هر گونه اعوجاج و خمیدگی باشد. مرحله آخر، نورد برش محصول است که معمولاً طبق استاندارد در شاخه‌های ۱۲ متری برش داده می‌شوند.

برای ثبت سفارش یا اطلاع از آخرین قیمت‌های روزانه بازار آهن، با مشاوران فروش شرکت بازرگانی فولاد آیرومارت با شماره تلفن: ۰۲۱-۴۵۳۰۶ تماس بگیرید.

عناوین برگزیده