تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۰
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۱۰۶۹۰۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار آذربایجان شرقی:

استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت معادن آذربایجان شرقی

می متالز - استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به تفویض اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان در بخش معدن، گفت: هیچ محدودیتی در زمینه فعالیت‌های معدنی و استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت معادن استان نداریم و باید با رعایت استانداردهای ضروری و مسائل زیست‌محیطی، سهم معدن و فعالیت‌های معدنی را در اقتصاد استان افزایش دهیم.
استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت معادن آذربایجان شرقی

به گزارش می متالز، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای معادن استان، تلاش برای توسعه اقتصادی استان را تکلیف تمام دستگاه‌های اجرایی و دغدغه اصلی مدیریت ارشد استان برشمرد و گفت: با توجه به نقش مهم و تعیین‌کننده بخش معدن در این زمینه، لازم است برنامه راهبردی این بخش، هرچه سریع‌تر تدوین شود.

پورمحمدی همچنین برخورد جدی دستگاه‌های نظارتی با سوءاستفاده‌کنندگان در حوزه معدن را خواستار شد و افزود: در این زمینه با هیچ کسی تعارف نداریم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم رعایت مسائل حقوقی در واگذاری معادن به اشخاص و بخش خصوصی، تشکیل کمیته حقوقی برای بررسی این مسائل را ضروری دانست.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه به سهم دولت از محل فعالیت‌های معدنی و تلاش برای حفظ منابع طبیعی در بهره‌برداری از معادن تأکید کرد و گفت: بهره‌برداری از معادن، به ناچار موجب آسیب‌هایی به محیط زیست و منابع طبیعی می‌شود، اما باید با استفاده از روش‌های جدید و اصول علمی، این آسیب‌ها را به حداقل رساند؛ زیرا امروز حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هاست.

وی با انتقاد از کارشکنی برخی افراد در مسیر توسعه معادن استان به بهانه دلسوزی برای محیط زیست، اظهار داشت: اعضای شورای معدن استان، دلسوزتر از هر فردی نسبت به مردم هستند و بدون شک در کنار توسعه اقتصادی استان از محل شکوفایی معادن، حفظ محیط زیست نیز در اولویت این شورا قرار دارد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به اهمیت پروژه نفلین‌سینیت سراب در توسعه اقتصادی و اشتغال در استان اشاره کرد و با تأکید بر همراهی بیشتر دستگاه‌های مرکزی در اجرای این پروژه، گفت: با اجرای این پروژه، کشورمان از واردات آلومینا بی‌نیاز می‌شود، اما جریان واردات آلومینا، راضی به آغاز به کار این پروژه نبود و متاسفانه برخی افراد در دستگاه‌های مرکزی، پیش از آغاز عملیات اجرایی این پروژه، بحث عدم توجیه اقتصادی آن را مطرح کرده بودند.

عناوین برگزیده