تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۱
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۱۰۶۹۰۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اشتغال بیش از ۸ هزار نفر در معادن فارس

می متالز - رئیس سازمان صمت استان فارس گفت: ۸ هزار ۳۳۵ نفر در معادن استان مشغول به کار هستند.
اشتغال بیش از ۸ هزار نفر در معادن فارس

به گزارش می متالز، حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صمت استان فارس بیان کرد: ۶۴۳ معدن فعال با سرمایه‌گذاری ۷ هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال و اشتغال ۸ هزار ۳۳۵ نفر و ذخیره‌ای معادل ۳ هزار و ۳۲۶ میلیون تن در استان فارس وجود دارد.

او، در جلسه اقتصاد مقاومتی استان فارس تصریح کرد: بر اساس ویژگی‌های زمین‌شناسی معدنی، هم اینک از ۳۷ نوع ماده معدنی شناسایی شده در استان ۲۳ نوع از جمله سنگ آهک، مارن، سنگ گچ، مرمریت، سنگ چینی، خاک نسوز، خاک صنعتی، نمک آبی و سنگی، سیلیس، کوارتزیت، منگنز، سرب، روی، کرومیت، باریت، سنگ آهن، مس و گرانیت در حال بهره‌برداری است.

ایزدی ادامه داد: اساس ویژگی‌های زمین‌شناسی معدنی، هم اینک از ۳۷ نوع ماده معدنی شناسایی شده در استان ۲۳ نوع از جمله سنگ آهک، مارن، سنگ گچ، مرمریت، سنگ چینی، خاک نسوز، خاک صنعتی، نمک آبی و سنگی، سیلیس، کوارتزیت، منگنز، سرب، روی، کرومیت، باریت، سنگ آهن، مس و گرانیت در حال بهره‌برداری است.

رئیس سازمان صمت استان فارس افزود: پارسال در بخش معدن ۳۴ پروانه بهره‌برداری اکتشاف، ۱۵ فقره گواهی کشف و ۴۲ پروانه بهره‌برداری در استان صادر شد.

او، اضافه کرد: استان فارس از نظر تعداد معادن رتبه و میزان استخراج در کشور رتبه چهارم و از نظر ذخایر معدنی رتبه هفتم کشور را در اختیار دارد و از جمله استان‌هایی است که بالاترین میزان کشف‌های معدنی کشور را به خود اختصاص داده است.

ایزدی اظهار کرد: ایجاد واحدهای صنایع معدنی که مواد معدنی مورد نیاز آن‌ها از معادن استان قابل تامین است علاوه بر جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و تکمیل زنجیره تولید ارزش افزوده، اشتغال پایداری را ایجاد می کند.

رئیس سازمان صنعت و معدن تجارت استان فارس  طرح احیا، فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس را از طرح‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و گفت: این طرح در شرایط فعلی یکی از نقاط قوت و امید بخش در ایجاد اشتغال پایدار، توسعه صادرات، تقویت زنجیره‌های تأمین و ایجاد ارزش در بخش معدن و ایجاد فرصت‌های مناسب برای معرفی سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با بخش معدن و شفاف‌سازی و ساده‌سازی فرآیندهای حضور و مشارکت در جامعه معدنی کشور است.

عناوین برگزیده