تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۹
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۱۰۶۹۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برگزاری آیین اختتامیه دومین جشنواره‌ داستان کوتاه آهن همزمان با جشنواره سوم

می متالز - دبیرخانه‌ی دومین جشنواره‌ی داستان کوتاه آهن ضمن اعلام رتبه‌های برگزیده تصمیم خود را درباره‌ی برگزاری آیین اختتامیه جشنواره اعلام کرد.
برگزاری آیین اختتامیه دومین جشنواره‌ داستان کوتاه آهن همزمان با جشنواره سوم

به گزارش می متالز، طی نشستی با حضور رئیس اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی سیرجان، مدیر روابط‌عمومی و اموربین‌الملل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و دبیر اجرایی این جشنواره درباره‌ی چگونگی برگزاری آیین اختتامیه دومین جشنواره‌ی داستان کوتاه آهن تصمیم‌گیری شد.
این تصمیم با توجه به این‌که مطلوب شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر حضور برگزیدگان در سیرجان و بازدید آن‌ها از این شرکت‌ و جاذبه‌های فرهنگی این شهرستان بوده و از طرفی امکان برگزاری آیین اختتامیه در شرایط فعلی که تمام کشور درگیر کنترل بیماری کرونا هست امکان‌پذیر نیست؛ اخذ شده است.
بنا بر این تصمیم، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر ضمن اعلام رتبه‌های برگزیده، از آن‌ها برای شرکت در آیین اختتامیه دومین جشنواره که هم‌زمان با اختتامیه‌ی سوم برگزار می‌شود دعوت کرد؛ تا ضمن دریافت جوایز نقدی به همراه تندیس و لوح تقدیر جشنواره از این شهرستان نیز بازدید کنند.
مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر از تمامی اهالی ادبیات کشور که مخاطبان اصلی این جشنواره هستند دعوت کرد در تولید آثار مرتبط با زندگی کارگران معادن و سایر اصناف به چشم یک رسالت بنگرند و در فرصتی چون جشنواره‌ی داستان کوتاه آهن برای نمایاندن این زندگی پیش‌قدم باشند.
محمد ایرانمنش خاطرنشان کرد؛ ما هم برگزاری این جشنواره را رسالت خود می‌دانیم چرا که یکی از عوامل موفقیت هر شرکت و بخشی از دانش کار این است که هر کارفرما بتواند با شناخت و آگاهی نسبت به مسائل کارکنانش بهترین شرایط کاری را برای هر دو سوی این فرایند فراهم کند این آگاهی از منابع مختلفی تأمین می‌شود و داستان آهن برای ما یک منبع جدید آگاهی‌بخشی در این فضا است چون جهان بیرون کارگران قابل رؤیت، کشف و دسترسی هست اما جهان درون آن‌ها چیزی نیست که بشود به آسانی به آن دسترسی پیدا کرد. داستان آهن با ما درباره‌ی این جهان سخن می‌گوید؛ زوایایی از زندگی این مردم را نشان می‌دهد که تا امروز دیده نشده، حرف‌هایی را بازگو می‌کند که تا امروز گفته نشده یعنی می‌شود دغدغه و انتظار کارگران را در این داستان‌ها دید و شنید بنابراین می‌شود نگاه نویسندگان داستان آهن را حلقه‌ای دانست که دو جهان صنعت و صنعت‌گر را به هم متصل کرده است.
مجید پورمحسنی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیرجان نیز ضمن اشاره بر حساس بودن شرایط کنونی تأکید کرد؛ از آن‌جا که برگزاری مجازی آیین اختتامیه نمی‌تواند دو هدف اصلی برگزاری این جشنواره را؛ اول ارتباط نزدیک نویسندگان با جهان صنعت و دوم برقراری تعامل داستان‌نویسان کشور را تأمین کند این تصمیم، تصمیم مناسبی است. او با قدردانی از برگزیدگان دومین جشنواره‌ی داستان کوتاه آهن از آنان خواست همچنان همراه این جشنواره باشند.
صدرا پاریزی دبیر اجرایی جشنواره نیز با قدردانی از سعه‌ی صدر برگزیدگان عنوان کرد با این‌که قرار است در فراخوان سومین دوره‌ی جشنواره اعلام شود که برگزیدگان هر دوره‌ نمی‌توانند بلافاصله در دوره‌ی‌ بعد شرکت کنند این حق برای برگزیدگان دوره‌ی دوم محفوظ می‌ماند تا جبرانی برای وضعیت رخ‌داده باشد.
در ادامه‌، رتبه‌های دومین جشنواره از سوی دبیرخانه به شرح زیر اعلام شد؛

  • مسلم صادقی از سیرجان برگزیده‌ی بخش معدن برنده‌ی 3.000.000 تومان وجه نقد به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره.
  • فاطمه چراغی از کرمانشاه برگزیده‌ی بخش زندگی کارگران معادن برنده‌ی2.000.000 تومان وجه نقد به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره.
  • پویان ترکزبان از تهران رتبه‌ی اول بخش آزاد برنده‌ی 2.000.000 تومان وجه نقد به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره.
  • ابراهیم هرندی از کرمان رتبه‌ی دوم بخش آزاد برنده‌ی 1.500.00 تومان وجه نقد به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره.
  • حسین خاموشی از تایباد خراسان رضوی رتبه‌ی سوم بخش آزاد برنده‌ی1.000.000 تومان وجه نقد به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره.

ده نفر شایسته‌ی تقدیر به ترتیب حروف الفبا: بهدین اروند از تهران، میلاد باختری از تهران، سیروس جمشیدی از روستای دهنوی قلندری ارژن فارس، مهین راد از مشهد، محمدجواد صفایی از لامرد، معصومه قدردان از اسفراین، محمدحسن مردانی از اصفهان، عماد محسنی‌تکلو از کرمان، ندا نوبخت از تهران و مجتبی هژبری از اسفراین، هر نفر برنده‌ی 300.000 تومان وجه نقد و لوح تقدیر جشنواره.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده