تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۹
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۱۰۶۹۵۶
مدیرعامل شرکت راه آهن اعلام کرد:

سهم راه آهن از سفر‌های حومه‌ای به تهران ناچیز است

می متالز - هم اکنون سالانه ۸۰۰ میلیون سفر از شهر‌های حومه‌ای به تهران اتفاق می‌افتد که سهم راه آهن فقط ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار سفر است.
سهم راه آهن از سفر‌های حومه‌ای به تهران ناچیز است

به گزارش می متالز، سعید رسولی در حاشیه جلسه مشترک استاندار، فرمانداران و شهرداران شهر‌های استان تهران با مدیرعامل و معاونان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: سفر‌های حومه‌ای با قطار به تهران از ۷۰۰ هزار سفر در سال ۱۳۹۳، به حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار سفر رسیده است و البته این میزان، در مقایسه با ۸۰۰ میلیون سفر سالانه از شهر‌های حومه به مرکز کشور، نشان دهنده ضعف بزرگی است که باید با استفاده از ظرفیت‌های توسعه حمل و نقل حومه‌ای که در تهران و شهر‌های اطراف آن وجود دارد، جبران شده و به سهم قابل قبولی دست یابیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: هم اکنون در مسیر‌های شرق و غرب استان تهران دو خط گرم و فعال داریم و دو خط دیگر نیز در دست احداث است که خوشبختانه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به توسعه تولیدات ریلی در داخل کشور که از سال گذشته آغاز شده و در دو ماه نخست امسال هم شاهد الحاق بخشی از آن به ناوگان ریلی کشور بودیم، گفت: خوشبختانه ظرفیت تولید ناوگان نیز در کشور وجود دارد و از جمله یک توافق با شرکت ایران خودرو و یک واگن ساز برای ساخت اتوبوس‌های ریلی در کشور داریم.

به گفته رسولی، هدف راه آهن این است که با افزایش چشمگیر سهم حمل و نقل ریلی حومه‌ای مسافری، در مسیر کاهش آلاینده‌های کلانشهر‌ها و بخصوص تهران و همچنین کاهش تلفات جاده‌ای و مصرف سوخت در کشور گام بردارد.

وی افزود: همکاری مطلوب استاندار و مجموعه استانداری، فرمانداران و شهرداران استان تهران و همچنین طرح‌های خوبی که در سال‌های گذشته به بهره برداری رسیده یا در حال بهره برداری است، چشم انداز خوبی برای توسعه همکاری‌های ریلی با شهر‌های اطراف تهران و زمینه‌ای مناسب برای سرمایه گذاری بخش‌های غیر دولتی است.

عناوین برگزیده