تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۹
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۱۰۷۰۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داد:

بحران کرونا موجب افت تاریخی سرمایه‌گذاری جهانی در انرژی می‌شود

می متالز - آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داد که پاندمی ویروس کرونا باعث خواهد شد بزرگترین افت تاریخ سرمایه‌گذاری جهانی در انرژی رخ دهد و سرمایه‌گذاری در تمام بخش‌های مهم سقوط کند.
بحران کرونا موجب افت تاریخی سرمایه‌گذاری جهانی در انرژی می‌شود

به گزارش می متالز، آژانس بین‌المللی انرژی معتقد است پاندمی ویروس کرونا باعث خواهد شد بزرگترین افت تاریخ سرمایه‌گذاری جهانی در انرژی رخ دهد و سرمایه‌گذاری در تمام بخش‌های مهم سقوط کند.

آژانس در گزارش سالانه جدید سرمایه‌گذاری انرژی خود که روز چهارشنبه منتشر شد، اعلام کرد: سقوط بی‌سابقه سرمایه‌گذاری در بخش انرژی در سراسر جهان، هم از لحاظ مقیاس و هم از لحاظ سرعت، تکان‌دهنده خواهد بود.

فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی در این باره گفت: سقوط تاریخی در سرمایه‌گذاری جهانی انرژی به علت پاندمی کرونا، از بسیاری لحاظ مشکل‌ساز خواهد بود. این به معنای از دست رفتن مشاغل و فرصت‌های شغلی در حال حاضر و فقدان تأمین انرژی کافی در آینده‌ای خواهد بود که اقتصاد ریکاوری شده باشد.

این در حالی بود که در آغاز ۲۰۲۰ میلادی آژانس اعلام کرده بود که سرمایه‌گذاری در انرژی امسال با بیشترین رشد روبرو خواهد شد و ۲ درصد نسبت به سال قبل جهش می‌کند. چنین رشدی در ۶ سال اخیر بی‌سابقه بود.

اما بحران کرونا اقتصاد جهان را ظرف چند ماه به توقف کامل کشاند و حالا آژانس پیش‌بینی کرده است سرمایه‌گذاری انرژی نسبت به سال گذشته با ۲۰ درصد افت مواجه شود. این به معنای کاهش ۴۰۰ میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری در این بخش است.

عناوین برگزیده